onsdag 13 augusti 2008

förklaring....

jag ska utveckla gårdagens inlägg som heter "allt är galet"....

Jag har bott ensam sen jag var 15 år gammal, jag är van att vara ensam. Jag är van att kunna stänga in mig hos mig själv när jag fått nog av folk. Jag är en ensamvarg och har nog alltid varit. Jag har nog inte anpassat mig till sambolivet än, det har inte Jimmy heller för den delen säger han ibland. Jag har ett stort behov av tystnad och ensamhet. Jimmy har ju hela dagarna när jag jobbar på sig att vara ensam och göra vad han vill. Sen vill ju han umgås när jag kommer hem och då blir det ju fel.

Jag har fått panikattaker oftare och oftare. Oftast kommer dom efter jag och jimmy bråkat som värst. Jag får svårt att andas och känner att hela världen snurrar och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Dessa panikattaker har resulterat i att jag faktiskt har skurit mig i armarna vid några tillfällen. Man blir så förvirrad och man vet inte hur man ska få utlopp för sin frustration. Att skada sig själv är då det enklaste sättet att få utlopp för det. Lätt att ta till. I söndags var vi på Ikea, men vi var knappast ensama om att tänka tanken att ikea vore trevligt en regnig söndag. Det var folk precis överallt, det var så jobbigt. Barn som skrek, pensionärer som sega sig fram i gångarna. Det kom bara närmare och närmare, jag ville bara bort.

Med skolan är det så att det ligger till så här. Jag har klantat till och anmält mig till fel. Jag har anmält mig till dagtid men skulle anmält mig till distans. Dagtid innebär mer studieskulder för det tar längre tid och dessutom måste jag lära känna en hel klass med främmande människor och jag känner att jag inte klarar det just nu. Jag vill sitta hemma i min egna takt. När detta fel upptäcktes så var ju alla som kunde hjälpa mig på semester men igår var alla tillbaka. Tanten jag prata med tyckte dels att jag fick skylla mig själv, att det var jag som gjort fel och därför fick stå mitt kast. Det är kö till distans men eftersom jag redan var antagen trodde hon ev kunde jag kanske få gå förbi kön. Men hon kunde inte svara säkert. Hon skulle återkomma under veckan. Men har hon inte ringt imorn så ringer jag henne. Jag måste få veta.

Från och med första september så är det vikariestopp på mitt nuvarande jobb, vilket gör att jag inte alls kan jobba extra där. Visserligen trodde ordinarie personal att detta kommer vara hållbart en månad och sen kommer det finnas jobb igen. CSN är ju inte direkt generösa jävlar, det blir en helt annan livsstil om man ska börja leva på 7500 i månaden. Man får verkligen göra en budget som man får hålla sig till strikt. Har ju faktiskt inte så mycket räkningar längre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Somliga straffar gud med det samma!

Anonym sa...

Tyckte just jag läste åt om att ni planerade att skaffa barn om ett år. och nu så läser jag om panikattacker och att skära sig själv. borde ni inte reda ut dom sakerna först blir inte ett barn nåt som kanske kan utlösa fler panikattaker då dom redan finns och att skära sig är ingen lösning på livet.
tråkigt med allt som händer med bråk och attacker och att du skär dig du och jimmy är ju så fina tillsammans och jag hoppas att allt löser sig så du kan må helt bra snart igen