söndag 10 augusti 2008

secondhandshopping....

Min sambo har emot allt som har med secondhand att göra, han tycker det är äckligt. Fråga mig inte varför för man diskar/gör rent det innan man använder det. Men hans mor är däremot en inbiten secondhandlover. Hon tycker det är helt onödigt att köpa nytt, när det finns begangnat som är helt ok. Jag kan faktiskt hålla med henne där på sätt och vis. Häromdan släppa hon in oss i en jättestor lokal med secondhandgrejer. Dom hade allt, jag skojar verkligen inte. Sängar, soffor, porslin, dörrar, fönster osv. Jag hitta massa fina barnvagnar. Det är absolut ingen hemlighet att vi två längtar efter barn och planerar för det nästa år. Vi brukar tillochmed disskutera namn på våra påtänkta barn när vi får tråkigt, oftast innan vi ska sova faktiskt. Men nu till dit jag vill komma med det här, barnvagnarna i denna affär, som var i perfekt skik. Kanske använt till ett barn, kostade 275 kr. Det är helt otroligt. Det var nästan så jag tänkte köpa en. Men sen så lät jag bli. Kanske lite onödigt att köpa en än. Men jag sa åt Jimmy att vi ska absolut åka dit när det dags för sånt. Och han höll med. Jag kom på han för någon vecka sen att stå och testa fjädringen i dom olika vagnarna på coop. Han är bra söt han! Hitta en fin vagga också i den här affärn, den var fin men kanske inte så praktisk. Vi ska ju dessutom få en spjälsäng av syrran. Nu är det bara bilbarnstol som fattas så är vi redo ;) (kanske slutbetyg i uskutbildningen med och ett jobb till jimmy, men det är ju petitesser)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ameh värsta ripoff på mitt loppisinlägg :P

Hehe nä men fyndade du nåt då?

..Carl-Astrid sa...

ja men visst är det så =P

nej ja skulle inget ha då, ja va så kissnödig så ja kunde inte tänka