fredag 1 augusti 2008

sjukdomar...

jag har varit lite krasslig denna vecka. Nu väntar jag på provresultat så jag är lite hispig, men jag tänkte att jag skulle dra hela historien för att ni ska förstå.

I måndags kväll fick jag väldigt ont i magen, en lätt släng av magsjuka, det gick dock över under natten men jag sjukanmälde mig iaf på tisdagen. På tisdagen hade jag fortfarande ont i magen men framför allt i ryggen, i svanken. Vi tog en tur på stan men jag kände mig hemskt febrig, yr och smärtan i svanken var hemsk. Jag tänkte säga till jimmy att om jag svimmar måste du åka in med mig. Fast jag sa det aldrig. På onsdagen mådde jag fortfarande lika dåligt, inte så kul efter som min syster och bror och systerdotter skulle komma hit på kvällen. Så jag ringde mamma för lite råd på eftermiddagen. Och hon sa det som borde varit uppenbart för mig.

På jobbet när någon gammal, blir yr, faller mycket, vimsig och får ont i svanken tar man alltid ett urinprov, för att urinvägsinfektion har sån påverkan på allmäntillståndet. Så jag ringde vårdcentralens akuttelefon och sa som det var, jag fick en tid 30 minuter senare och fick lämna ett urinprov. Jag fick sen träffa en sköterska, som ville veta min feber och hon sa att rumpan var där det va säkrast att ta. Med andra ord jag fick ta tempen på mig själv i rumpan med en sköterska i rummet. Det va en lite lustig situation. Jag hade feber trots att jag hade tagit värktabletter, vågar inte ens tänka på vad den var innan tabletterna.

Jag hade för mycket vitablodkroppar i urinen, men i övrigt visade det inget. Men dom valde att sätta en odling på det. Igår ringde sköterskan och sa att odlingen hade visat nått. Men dom kunde inte tyda vad det var så dom har skickat iväg det till sjukhuset. Så jag kommer få svar från sjukhuset idag eller på måndag. Jag gillar inte när jag är så konstig att dom inte kan klara ut vad det är här utan måste skicka iväg det till experter och som vanligt tror jag alltid det värsta (=cancer!)

Jag har inte fått någon behandling, för man är lite sparsam på att skriva ut penicillin i onödan, det här får självläka men hjälp av mycket vätska och alvedon vid behov. Troligtvis får jag svaret från sjukhuset på måndag, men jag kollar ändå spännt på mobilen hela tiden nu....

Inga kommentarer: