fredag 29 augusti 2008

Ullareds resan!!!

Ni får den i punkt form.
  • Vi skulle åka fem på morgonen, vi hade ställt klockan på halv fem men vaknade halv fyra och var klarvakna, bara att gå upp.
  • Jag hade sjävklart årets värsta migränanfall kvällen innan och hade väldigt svårt att sova. Men jag tog kudden med mig och sov en timme i bilen, det gjorde susen.
  • Det regnade hela dagen.
  • Svärmor ville stanna och röka stup i kvarten.
  • Jag shoppade en del kläder, ett par jeans, en luvtröja, ett par mjukisbyxor och tre tshirtar samt ett gäng strumpor och trosor.
  • Mest köpte vi tvål, schampoo, tvättmedel samt en del mat så som konserver.
  • Vi parkerade vagnen och tog matpaus, då åt jag kycklingsallad som såg god ut men var trist.
  • Jag köpte min efter längtade tvkanna, men har inte invigt den än. Kanske sen idag.
  • Jag blev superglad för en del julsaker hade kommit fram, jag köpte en vit tomte, en julduk och en matchande kökshandduk.
  • Jag passade på att köpa presenter till de som jag ändå ska köpa till snart. Svärmor blev lite fundersam när hon hitta babysaker bland det hon skulle packa i påsar, men jimmy förklara snabbt att det inte var som hon misstänkte utan att det var min kompis som skulle ha bebis.
  • Jag hittade ett par fina boots på skokanonen, men så blev jag snål.
  • Jag köpte ingen BH, eftersom det inte fanns min storlek förutom på kärringbharna, som vanligt.
  • Vägen hem var läskig. Det regna som fan, det mörkna och sikten blev inte bättre av att en av framlyktorna la av. Sen på ett ställe stod det en gubbe, mörkklädd med ryggen mot körriktningen, helt stilla. Hade vi haft möte där, eller om det hade gått fortare hade han inte stått kvar där sen. Efter det börja jimmy skämta om filmen "liftaren", jag var redan nervös men det blev värre.
  • I det hela taget är jag ganska nöjd med resan.

Inga kommentarer: