måndag 25 augusti 2008

nu va semestern slut....

Jag ska försöka inte skriva så privat i fortsättningen. Men det här är mitt ventilationsfönster. Måste få skriva av mig lite.

Idag har jag träffat min lärare för första gången. En otroligt trevlig kvinna, sjuksköterska i grund och botten sen hade hon en massa andra utbildningar, bla taktil massage. Om jag hade fått hennes som ssk när jag kom till sjukhuset hade jag känt mig jätte trygg.

Hon strök en massa uppgifter för mig i vård och omsorgsarbetet. Jag har 10 veckor på mig, men det kommer inte ta mer än 4 veckor tror jag. Jag tycker ju att det är jätte roligt. Jag längtar tills jag ska få ha min praktik, men det är inte förän i socialomsorg.

Medans jag satt och väntade på läraren hittade jag en broshyr om påbyggnader till omvårdnad. Avancerad omvårdnad lät jätte skojigt. Läser man den får man titellera sig som speciallist undersköterska. Hur coolt låter inte det?

Eftersom vi har lite dåligt med pengar så cyklade jag till stan, jimmy följde med och gjorde mig sällskap. På väg hem så exploderade mitt bakdäck. Jävla osis. Då hade jag 8 km raksträcka framför mig. Jag vägrade gå! Det gick och cykla ändå. Min oväxlade näst intill antika cykel blev ännu trögare. Nu är jag lite trött i kroppen.

Nu till en helt annan sak! Har ni sett på OS? Dom hade valt att lägga dom allra muppigaste sporterna igår på sista dagen. Vi såg finalen i båda vollyboll och vattenpolo. Vollyboll måste vara den mest bögiga sporten som finns, dom kramas mellan varje poäng. Jag överdriver verkligen inte! Matchen hade gått på halva tiden om det inte hade varit för allt kramandes. Vattenpolo är ju också en riktig muppsport. Dom har små badmössor med öronlappar och rosett under hakan. Gulligt! Men jag har inte sett till nån Innebandy, det kanske tillhör vinterOs, för det spelar man ju om vintern. Jag får fråga lillebror om saken?

Ne, nu blir jag glad! Andra säsongen av en annan del av köping har kommit ut! Shohoooo, nu ska jag dansa mig ner till tvättstugan......

1 kommentar:

Anonym sa...

Tror inte Innebandy är med...


och för övrigt, priset till töntigaste sport går lätt till Taekwondo! En match ser ut så här: Två personer står i en boxningsring typ och hoppar upp och ner och stirrar på varann. Ibland får dom cp-ryck och skriker "hääääääääää!". Sen verkar poängen vara att man ska attackera och sparka sin motståndare i magen. Om dom råkar anfalla samtidigt slutar det med att dom står och kramas tills domaren särar på dom. Men 85% av matchtiden hoppar dom mest och stirrar och skriker "hääääääää!".

Så...givande.