onsdag 13 augusti 2008

min åsikt om barnskaffande

jag och Sara har mycket sällan överens, iaf inte i seriösa frågor och musik osv. Däremot när det kommer till mat är vi oftast överens ( det faller på sushin). Vi disskuterade häromdan barn, dessa snorslemande, gaphalsande små underverk. Jag vill ha barn helst imorn men har lugnat mig till nästa år om det nu blir som man planerar och det blir det ju verkligen aldrig. Men som vi vill så till hösten nästa år skulle det passa oss. Sara tycker vi rusar iväg och har bråttom. Men det tycker absolut inte jag. Vi är helt på det klara om att vi ska leva ihop resten av livet (fan va det lätt tråkigt) och då finns det egentligen inga hinder.

Min största skräck (en av många!) är att jag inte kan få barn på naturlig väg. Då måste man stå i kö för att få komma till sån klinik och betala sjutusan mycket pengar och det är inte säkert det funkar. Jag vet många som hållt på och försökt i jävla massa år. Tänk om ingen händer på 10 år, då är jag 31 (inte så fasligt gammal, men inte direkt ung) och Jimmy är 38 (fossil, snart 40 = asgammal). Det är därför jag vill komma igång i tid för man vet aldrig vad som händer. Förhoppningsvis tar det 9 månader och så kommer en liten Leo eller Stina eller Emil eller Linnea (fast jag ogillar mer och mer det namnet). Så nu vet ni det!!!

Den mannen lär ju få ursöta barn även när han är 38!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Sara tycker att vi rusar iväg och har bråttom"

Jag måste förklara lite tror jag... Jag menar, det är ju inte så vanligt att ett par som varit tillsammans i plus/minus ett halvår seriöst planerar att skaffa barn? Så att ni är snabba i svängarna är väl bara ett faktum? Sen om det är bra eller dåligt har jag inte sagt nåt om (eller jo kanske, men inte i samband med att jag sa att ni rusar). För du måste väl själv hålla med om att det går fortare för er än för genomsnittet?

och som sagt, om detta rusande är positivt eller negativt låter vi vara osagt, nu är det själva rusandet vi pratar om...

Anonym sa...

Att allvarligt diskutera att skaffa barn tillsammans innan män ens varit tillsammans 1 år det är ju riktigt tidigt och även om planen inte ligger på att få barn förräns nästa höst så är det ju väldigt tidigt att planera det nu iaf. hoppas det går bra för er iaf och att ni håller i hop för alltid sen för det är ju en riktig chansnin när man ska ha barn så tidigt ni är ju nykära än och det är klart ni nu säger ni alltid ska vara ihop men det säger alla nykära. jag vet hur det är att ha separerade föräldrar och det är ju inte direkt jätte kul och jimmy vet väll oxå hur det är inget man bör utsätta sitt barn för bara för att man skaffar ett för tidigt.
Lycka till.

..Carl-Astrid sa...

några av våra närmaste vänner har varit tillsammans 9 månader och hon är i femte månaden. jag tycker faktiskt inte alls vi är tidiga om man jämför. Vi är inte alls nykära längre det kan jag försäkra dig om!!

Jag har skilda föräldrar och jag kan säga att för min del och för mina föräldrars del så faktiskt det bästa som hänt i den familjen. Skilsmässor betyder inte bara elände...