fredag 16 mars 2007

att älska....

jag blir så less på folk.. Dom har känt varandra tre veckor kanske och dom är sååååå äckligt kära ni vet. Men steget mellan att gilla någon, att vara kär och att älska någon är väldigt långt. Speciellt det sista steget. Jag har väldigt lätt att bli kär. Men skillnad mellan att vara förälskad och att älska någon är så stor. Men jag tror inte alla fattar det och det irreterar mig. "åh ja träffa en kille för en månad sen han är ljuset i mitt liv och jag älskar verkligen honom av hela mitt hjärta" eh nej! du kan va jätte förälskad men lite får du lugna ner dig tycker jag.
Att älska nån är så mycket mer. Jag kan bara inte förklara men man älskar inte någon så fort.

Men men vad ska jag säga, vad vet jag om kärlek? inte speciellt mycket, jag är ganska unlikeabel.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller absolut med dig Lisis. Att älska någon tar tid, ganska lång tid skulle jag tro. Det är nåt som...växer fram.

Men lite besviken är jag, trots att jag lärt dig så stavar du fel! Unlikeable stavas det! För övrigt är det ett ord du inte behöver kunna, nu var jag snäll va?

..Carl-Astrid sa...

jaja det är inte så noga.. alla fattar ju vad ja menar

Anonym sa...

håller inte med dig alls...
träffade en flicka som jag genast blev förälskad i Kvinnan i mitt liv sånt känns direkt!
antar att du inte vet vad Kärlek är.. har ju sett hur du har flörtat och försökt fått dejt
seriöst låt kärleken komma naturligt.. med den där inställningen lär du inte hitta den "Rätta" utan kommer dras med killar som bara vill en sak

Urkel stenbäck

Anonym sa...

Du har ju ingen aning om vad kärlek är, har sett bild på dig här och det är ju ingen vacker syn direkt haha. Dina bloggar tyder också på att du är en väldigt omogen och barnslig person. Känner inte dig och vet inte vem du är, men du har uppenbarligen stora problem när det gäller allt!!! Mvh Emma.

Anonym sa...

Haha, alltså det här var extremt roligt måste jag säga. Alltså Ronny + tjej (minns inte vad du heter)ni får självklart ha egna åsikter och tycka till om Lisas blogg (det är ju det som är meningen). Men vi fattar ju att det är ni som skriver så det känns ju lite onödigt att ni skriver under annat namn? Det blir liksom lite töntigt och...patetiskt. Just my opinion...