onsdag 20 februari 2008

lyxproblem

Ett litet lyxproblem man har när man flyttar ihop är ju att man har dubbla uppsättningar av allt. Igår när ja rensade hitta ja en teservis jag helt glömt jag hade, vilket gör att vi nu har tre tekannor, två snygga och en praktisk (gissa vem som äger vilken). Jag har massa glas, han har massa glas. Vi har fula tallrikar båda två, men det kommer vi ju köpa nya efter hand. Det känns lite surt att betala av en dator som jag egentligen inte behöver, jag menar han har ju en superdator. Men jag gillar min bärbara iofs, speciellt eftersom vi ska skaffa trådlöst modem.
I övrigt har jag mycket köksaker och han mycket nördtekniksaker (hur jämställd man än blir så är det ändå så) .

Jag längtar så mycket efter att ha ett riktigt kök. Där ska jag stå och koka grytor och laga stek. Och baka bröd!!!! Jag längtar efter att baka bröd. Sånt ska jag roa mig med på mina ledig dagar och så ska jag sitta på min balkong... Vill man göra mig sällskap på min balkong och äta nybakat bröd är det bara att fråga efter adressen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer förvänta mig nybakade vanilj- och kanelbullar när jag kommer! Gärna kaffe till också...

Carro the one and only sa...

Ja kommer gärna å äter nybakat bröd med dej på din soliga balkong hihi