fredag 22 februari 2008

Nu ska vi reda ut saker och ting...

Smultornpaj skriver i mitt kommentarsfält:
"TILLBAKA!!!! MOHAHAHAHAAAATänkte bara kopiera en sak som Tomten som äger denna blogg skrivit en gång i tiden."den 29 april 2007nått ja stör mig på oki, fine va kära o gullesnuttiga bäst ni vill. Men folk som heter tex "peter älskar sin snutte-plutte-dutte gulliga älsklings älskling" stör mig. Nu har ja ingen som heter just så på min lista men väldigt liknande. Vad som är ännu mer störande det är om man vet att denna peter va singel för en vecka sen och nu helt plötsligt så älskar han denna tjej.. hmm..jag har sagt det förut och ja säger det igen man älskar ingen med en gång. är det bara ja som störs sig på detta??och var gör tomten ca ett år senare??? DUBBELMORAL!!!!"

Jag tycker fenomenet att man måste hänga ut som kärlek på msn är töntigt. Jag har aldrig någonsin hetat "Lisa älskar sin snuttiga Jimmy mest i hela världen" på msn. Varför ska man hänga ut att man inte är singel längre på msn. Jag brukar iofs skriva i mitt personliga kommentarsfält tex "längtar och saknar" eller "lycklig" men jag hänger inte ut min kärlek. Jag har inget behov av att alla på min msnlista ska veta att jag har pojkvän.

Sen ska jag beätta hur det ligger till, jag och jimmy har pratat på msn i ett år ungefär innan vi träffade, vi kände verkligen varandra utan och innan, nästan iaf. Vi pratade väldigt länge som vänner och han stöttade mig när det gick åt helvete med andra killar osv.

Sen är det så, och jag förstår om nu smultronpaj blir besviken, men jag är inte perfekt. Jag hade fel! Det kanske är möjligt att man kan känna så starkt för någon så fort, men jag har aldrig känt så här för någon innan och jag trodde faktiskt inte att det var möjligt. Men nu vet jag.

Men jag håller fast vid att man kan inte älska någon en vecka efter man "träffas" varken det är i verkligenheten eller på nätet!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Citerar Tomtens blogg :
5 Januari
Sen har flera av mina vänner flyttat ihop direkt dom träffat kille, jag har typ tänkt "men hallå, så anvarslöst, tänk om det inte håller!" men jag känner just nu att ja ska ju ändå leva hela livet med Jimmy så vi kan lika väl flytta ihop nu.

Vi blev då som sagt tillsammans igår för er som inte vet det. Sen på eftermiddan var vi ute och gick hand i hand. Så kom ett gammalt par förbi så log Jimmy så underligt så jag fråga vad han tänkte på då sa han "ja tror vi går så här när vi är 80 med!" Fattar ni vad han är underbar eller?
-----------------
En dag och sen snackas det om och flytta ihop. samma dag och då skriver tomten att hon älskar han.
SÅ DUBBELMORAL SÅ DET INTE ÄR SANT DU Kritiserar dina vänner som flyttar ihop nästan direkt men själv planerar du samma sak.
DUBBELMORAL D.U.B.B.E.L.M.O.R.A.L
Gäller det alla andra men inte dig???
*nynnar*
HÄNDERNA I TAKET..SÅ KLART vem har Rätt SMULTRONPAJ SÅ KLART

..Carl-Astrid sa...

hej smultronpaj! Räcker det inte nu? Allvarligt talat, Ronny jag har ju erkänt att jag hade fel räcker inte det?

Dessutom måste jag säga att i texten du kopierat så har jag ju tagit tillbaka mitt egna kritiserande!

Anonym sa...

Räcker aldrig! Kanon att du erkänner men! det är underbart och bevisa att du är så jävla dubbelmoral.
Vem den här ronny du skriver i texten om, hajar jag inte vad det har och göra med saken?
Min chansning är att du försöker klura ut vem jag kanske är?
Hehe lycka till kan säga så här mycke att jag träffar dig hyfsat ofta. och mer lär det bli i sommar antar jag om du inte flyttar innan dess?

Anonym sa...

jag ställer mig också frågande till hur man efter 1,5 månad ska flytta ihop. Okej jag kan förstå att man planerar att flytta ihop inom ett halvår eller ett år men att i detalj börja planera för det ena och det andra, då skulle jag personligen bli skrajsen och tänka mig lite för. En tjejkompis till mig pendlade från Göteborg till Nyköping i över 1,5 år innan de flyttade ihop nyligen. Andra har flyttat ihop efter ett halvår men efter 1,5 månad, då bör man tänka till lite.

Carro the one and only sa...

LÅt nu lisa å jimmy göra som dom vill varför ska alla vara där å lägga sig i. Lisa har erkänt att hon hade fel räcker inte. Jag är iaf glad att hon ska flytta till värmland med sitt livs kärlek, och jag förstår hur hon känner. det kan ju inte ni andra göra.

Anonym sa...

Lisa! Du gör precis som du vill med ditt liv. Försök att inte låta de negativa kommentarerna bita sig fast. Det är ju inte en främling (som du tydligen gång på gång måste förklara för folk) du ska flytta ihop med. Jag tror det kommer att bli bra det här.