torsdag 6 mars 2008

en underlig dröm...

jag drömde att jag umgicks med jimmys ex som visade sig vara en gammal klasskamrat från högstadiet. Hon va höggravid nu och det va jimmy som va pappan, det hade ju hänt innan han och jag blev tillsammans.

Vi va dessutom på mitt jobb. Helt plötsligt får tjejen A värkar. Och jag får hjälpa henne födda så hon föder sitt barn på vår medicinvagn. Sen försvinner hon. Där står jag med ett nyfött barn. Dom andra som va där tyckte vi skulle kalla barnet Ida men det ska ju jag döpa mitt barn till så jag vägrar. Maria bestämmer jag att hon får heta tillfälligt.

Jag bär runt på Maria ett bra tag. Sen skickar jag ett ganska nochalant sms till jimmy "du har blivit pappa bara så du vet!". Efter ett tag funderar jag på om Maria kanske behöver äta nått. Men vad, vatten kanske. Men hon är världens snällaste, så hon är nog inte hungrig än.

Helt plötsligt är jag i min lägenhet och står och tittar ut genom kikhållet på dörren och ser Anna smyga omkring. Jag öppnar dörren och undrar vad hon gör. Ser då att det ligger en hög minst 1 meter hög med reklam utanför min dörr. Anna hade trot det va nån blokad av min lägenhet. Jag bär fortfarande på Maria när jag plockar upp all reklam och då hittar jag mina nyklar. Jag blir mycket iriterad på mig själv när jag inser att jag har nyklarna på utsidan om dörren vem som helst kan ju komma in. Men jag skyller det på A, hon vill hämnas.

Anna och jag sitter ett tag och pratar men sen bestämmer jag mig för att gå till A och lämna tillbaka Maria, som helt plötsligt bor i lägenheten brevid. Ska även försöka be dom åka till sjukhuset. Det kan ju vara bra om dom båda blir undersökta. Jag tar Maria i famnen och går över. Men hon är hemskt otymplig att bära

Jag hinner sen vakna innan jag pratat med A. Hur tolkar man den här cpdrömen...

3 kommentarer:

Carro the one and only sa...

ööööööö kan man undra mycket konstig dröm å att du kom i håg allt de fattar ja inte men ganska kul hihi

Anonym sa...

som att du snart ska flytta och skaffa familj men inte vill det?

..Carl-Astrid sa...

jaså, jag tror verkligen tvärt om!!!

Jag längtar efter att skaffa barn!