torsdag 6 mars 2008

12 dagar kvar och olyckliga människor

Det finns människor som inte kan unna andra människor lycka. Som inte kan glädjas åt att det går bra för andra människor. Jag tycker det är väldigt lågt. Barnsligt och omoget eller så är dom bara avundsjuka. Nått måste det ju vara, man kan väl inte föddas negativt inställd!?

Det finns dom som verkligen sökt fel men min pojkvän. Det är bara fel att flytta ihop osv. Det är klart han inte är helt perfekt, men ja tycker om han precis som han är. Jag begär verkligen inte att resten av världen ska tycka han är undebar men man kan åtminstonde vara glad för min skull.

Visst har det gått fort men det känns så rätt för oss, vi är helt nöjda och bara önskar tiden kunde gå fortare så vi kan börjar vårat liv tillsammans på riktigt. Alla hanterar situationer olika och vi har valt att göra så här medans nån annan hade valt att pendla mellan varandra i flera år. Gör man det skulle jag tro att man inte är säker på den andra eller sina egna känslor. Jag är helt säker på mina känslor och på att han är den rätta för mig så varför vänta. Jag vet att vi gör rätt!

Jag vet hur det är att vara singel då är man avundsjuk på alla som är löjligt kära och lyckliga, man vill helst ge dom en käftsmäll så dom vakna till ur det där luddiga tillståndet. Men man unnar dom fortfarande att vara kära. För man vet ju själv hur underbart härligt det är att vara kär. Den största negativa åsikten jag stött på är faktiskt från nån som har ett förhållande som egentligen borde vara nykär och luddig också. Därför har jag väldigt svårt att förstå den negativa inställning som denna människa bär på. Troligtvis är väl inte denna persons förhållande lika bra som vårat, det är väl det enda rimliga.

Mina singelvänner kommer självklart med lite bittra kommentarer då och då, men alltid med glimten i ögat. Jag vet att dom inte menar nått illa. Jag borde låta bli och tjata inför dom om hur underbar han är osv. Men jag kan inte alltid låta bli. Jag är så förbannat lycklig!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet hur du känner dig. Man blir så less på folk som inte kan unna en att vara lycklig. Man är ju kär för guds skull! Då vill man att hela världen ska få veta det.
Och som singel just nu... Så hatar jag dig! ;)

Carro the one and only sa...

Jag är så glad att du har de så bra som jag kanske lite bättre eftersom att du är mer nykär än vi.

Anonym sa...

det handlar väl kanske om att du har stängt ute vissa personer som trodde ni var bra vänner. Jag tror inte någon är något annat än glad för din skull, men det finns alltid fler trän i skon. Och att vara 100% säkerpå någon efter så kort tid kan ju vara någonting bra eller att man enbart ser de bra sidorna, man blundar för allt annat. Hur ska ni betla lägenheten? har ni köpt den tillsammans? vad har ni för kontrakt på den? osv. Det finns många frågor somkanske inte betyder att man inte unnar dig lycka utan att som handlar om en oro, har hon tänkt igenom detta hela och hållet? och allt du hade behövt göra var att svara på de här frågorna så hade saken varit ut världen. Det handlar inte om att trycka ner någon annan eller inte vara lycklig för din skull. Det handlar om att bry sig om!