söndag 30 mars 2008

Vår lägenhet

Tänkte jag skulle berätta om vår fina lägenhet, eftersom jag inte kan lägga upp några bilder. Den kanske inte är så himla fin just nu men den kan ju faktiskt bli.

Vi börjar med Hallen den är ju det första man ser när man kommer in i lägenheten. Den är ju knappast vacker men den kan bli. Skåpsluckorna är smutsgula och tapeten är brunaktig och lös på vissa ställen. Hatthyllan är en ful en i stål. Där ska vi sätta bröstpanel som ska betsas vit och sen ska vi tapetsera grått ovanför, ev silver metallic, kan bli för mycket vi får se hur vi gör med den saken. Annars blir det vanliga grå. Skåpsluckorna ska vi måla svart tänkte vi och köpa nya knoppar till. Antingen ska vi köpa hatthylla och skohylla som är i svartmålat stål eller så köper vi i trä ev ek. Blir det som jag vill blir det svart klinkers men vi får väl se, kanske tar det längre fram.

Nästa rum blir Toaletten, där ska vi faktiskt inte göra så mycket. Kanske kaklar vi om så småning om men det lär dröja i så fall. Vi ska iaf köpa en plastlist så att inte allt vatten rinner ut över hela golvet när vi duschar, sen ska vi köpa en kommod så vi får bort en massa saker och sen ska vi köpa en ny toalettsits.

Sen kommer vi in i vårat vardagsrum, det är fint som det är tycker jag. Det är vita strukturtapeter som går att måla på om man vill men det är inget vi ska göra nu iaf. Däremot måste vi måla taket då det är färgsläpp där. Vi ska köpa ett jätte fint vitrinskåp och en hylla att ha över tvn. Sen ska vi köpa ny tvbänk och soffa men det lär dröja.

Sovrummet nästa, där har vi några slags gröna randiga tapeter. Första gång man såg dom gjorde det nästan ont i ögonen, men man vänjer sig. Men vi ska tapetsera om där så småningom. Cirtongult eller vanilj tror jag det blir där. Vi har inte riktigt hittat nått vi gillar än. Här måste vi även måla taken. Vi ska sätta igen en dörr in till köket, känns så onödigt att ha en dörr där.

Klädkammaren ska vi bara sätta in en elfaback i, så vi får lite bättre ordning.

Sen till mitt älskade kök där ska vi ju då som sagt sätta igen till sovrummet. Vi ska måla alla väggar vita, dom är redan vita iofs men det är mycket hål, på en vägg ska vi tapetsera med nått udda. Vi har bestämt oss för nått rött. Den vi gillat bäst var vit med körsbärsblommor. Får jag som jag vill blir det svart klinkers även här. Vill ha samma golv i kök och hall.

Förhoppningsvis får ni se bilder snart!

Inga kommentarer: