lördag 1 mars 2008

Ett något agresivt inlägg

jag kom inte hem så sent igår, nån gång runt tolv. Tog en varm dusch sen gick jag och la mig och somna på minuten. Vakna en timme senare och mådde illa som fan och hade värk i hela kroppen (som jag alltid får av alkohol). Gick upp och spydde, tog en värktablett, sen somnade jag om efter en timme. Han be en stilla bön till gud om att inte va bakfull på morgonen när jag vakna.

Klockan ringde 10.00 och jag studsade upp. Jag va oväntat pigg. Åt osten på en panpizza till frukost, botten va inge god! Jag kollade bussatiderna och ringde min far och frågade om han kunde hämta mig i Brunn 12.40. Han sa att han hade match till halv och skulle hämta bosse sen så jag fick vänta en liten stund. Helt ok tänkte jag! En stund i min värld är 10 minuter ungefär, inte en timme! Jag slängde på mig lite snygga kläder eftersom jag faktiskt skulle på födelsedagsmiddag. Kortärmad tunika och jeans och sen jacka över. Jag skulle ju inte vara ute nånting alls så jag behövde inte klä mig så varmt. Mina vantar va fortfarande på värmdö men jag tog en sjal.

Jag tog bussen till stationen, tåget till stan och sen buss igen till brunn. Det ska inflikas att Brunn är en stor rondell och en busshållplats ungefär. Världens fulaste plats. Jag gick in en snabbis på vivo, bara entren kändes motbjudande. Jag tycker verkligen illa om vivo. Inge gott plockgodis hade dom heller. Det måste ändå va Sveriges tråkigaste butik. Enda som va roligt va skylten utanför: "Färskt, svenskt lammkött! MUMS!" förlåt om jag är lite snuskig men jag kunde inte låta bli att fnissa åt det.

Jag gick snabbt ut från Vivo igen och satt mig borta i busskuren. Det va skitkallt och det regnade in. Jag va seg i kroppen, förkyld och inte alls klädd för att sitta utomhus. Efter en timme så dyker dom upp, då har ja ringt och tjatat på dom två gånger. Hade han sagt att han hade massa ärenden i Gustavsberg så hade jag antingen åkt dit eller tagit en senare buss. Jag va mycket irreterad, tyckte faktiskt han var elak.

Sen åkte vi hem till pappa, måste säga att jag faktiskt tycker illa om hela ingarö. Det är riktigt fult. Det har varit charmigt men nu har dom byggt hus på varenda plätt som finns.

Vi skulle grilla hos pappa egentligen, men på grund av bajsvädret blev det inte så. Vi åt gott ändå. Rostade grönsaker med stekt kött, sås och sallad. Till efterrätt skulle det bli kladdkaka, men den va misslyckad. Inge kladdig alls. Det va ju trist. Det blev iaf ett kört återseende med mina vantar. Har saknat dom något helt otroligt.

Sen körde pappa oss till mamma. Där va det trevligt iaf. Dom blev jätte besvikna att jag bara stanna en halvtimme, men jag ville försöka tima en buss i bålsta, hade ingen lust att gå. "vi som ville rå om dig några timmar", så söta man kan va då. Det visa sig sen bara vara smör, för hon ville ju be om en tjänst. Men jag blev glad ändå.

Sen åkte jag den hela långa vägen hem! Segt och långt. Batteriet i ipoden räckte vilket är helt otroligt. Det var inte min vanliga buss jag skulle ta i bålsta. Det va en härlig sightsing (stavas det så? äh ni fattar)nuss. Den går runt hela bålsta. Alltid när jag åker sånna konstiga bussar brukar jag fråga att bussen verkligen går ner till mig. Även om ja både kollat på ul.se och i tidtabellen så säger mitt kontrollbehov att jag måste fråga. Men busschaffören säger nej. Men va fan tänker jag. Så diskuterar vi fram och tillbaka. Jag visar titabellen och han visar sina papper. Jag lyckas i slutändan övertala han att åka ner där. Han räddade min kväll.

Nu känner jag mig seg och kall. Åh, nu är det charlotte "jag prioriterar min karriär framför mina barn" perelli, det är nog den artist jag tycker sämst om i hela världen!

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHAH FYFAN VAD BRA SYND ATT DET INTE BLEV FLERA TIMMARS VÄNTAN.
Synd att den där "bålstabussen" åkte ner till dig. han hade gjort min dag om du fick gå.
Pizza till Frukost?..Anna Skipper nästa.