måndag 24 mars 2008

ett avlopp med damp...

fördelen med att bo i bostadrätt är att man kan göra om som man vill, man kan kakla om badrummet med förhoppningar om en stor förtjänst när man säljer osv. Det är oftast billigare med bostadsrätt iaf när man betalat tillbaka lånen.
Nackdelen med att bo i bostadrätt är att man inte har nån att ringa när saker och ting skiter sig. Då får man ligga under diskhon själv och leta vart stoppet sitter, och sen jaga efter rörmokare när det sprutar vatten från avloppet så fort de spolar i andra lägenheter.

Jimmy ska på hockey ikväll och jag ska njuta av en kväll av ensamhet och passa diskhon och ösa vatten om det börjar spruta igen. Jimmy har lite dåligt samvete över att han lämnar mig ensam ikväll men det ska han absolut inte ha, jag vill vara själv ibland. Jag tycker det är vansinigt skönt. Sen ska jag nog tilläga att jag bott ensam i nästan 6 år, så jag har inte riktigt vant mig vid att vara två. Även om det är super mysigt oftast, igår fick jag nästan en lite rysning av hur fint det är när bordet är dukat för två.

Nej men om man ska gå och marinera kycklingen som vi ska ha till middag.

1 kommentar:

Carro the one and only sa...

de kommer att bli bra du vänjer dej de är lite svårt i början