måndag 27 augusti 2007

En plan

måndag
idag har jag ätit två mackor med leverpastej till frukost
laxsallad till lunch
sushi till middag
har gymmat 40 minuter med Anna
promenerat i rask takt i 45 minuter nyss (det va kallt)

tisdag
frukost:vetediet och ett kokt ägg
lunch: ? hos mormor troligtvis..
middag: dejt på stan med J så vi får se
träning: minst 30 minuter promenad på förmiddan och sen lite golvövningar på kvällen

onsdag
jobbar: 13-21
frukost: vetediet och ett kokt ägg
lunch: köttbullar och makaroner (fullkorn)
middag: valfri sallad
träning: en promenad på förmiddagen och sen golvövningar på kvällen

torsdag
jobbar: 15-21
frukost: vetediet och ett kokt ägg
lunch: fullkorns pasta och tonfisk
middag: vetediet och ett kokt ägg
träning: gå fram och tillbaka till jobbet. Träna minst 30 minuter innan jobbet på gym

fredag
jobbar:9-18
frukost: vetediet och ett kokt ägg
lunch: kokta grönsaker och kött
middag: vetediet och en avokado
träning: svårt, jobbigt arbetspass. promenad på kvällen minst 30 minuter iaf.

lördag
jobbar: 13-20
frukost: vetediet och ett kokt ägg
lunch: havregrynsgröt
middag: köttfärs och grönsaker
träning: promenad på förmiddagen minst 30 minuter och golvövingar på kvällen

söndag
jobbar: 7-16
frukost: vetediet och ett kokt ägg
lunch: grönsaker och tonfisk
middag: en kebabrulle (det är man värd efter fem dagars jobb i rad)
träning: spining minst 1 mil + gym 20 minuter, minst 30 minuters promenad på kvällen

med golvövningar menar ja: situps, pullups, rygglyft, hopprep, sånt man gör hemma helt enkelt..
känns dom ni troligtvis är helt ointresserade av hur ja ska äta i veckan men men... ska iaf försöka hålla det här.. kommer ju förstås äta mellanmål (känner mig som 10 när ja använder det ordet) som tex frukt

funderar på om ja ska dra med mig nån (syrran?!?) och låna gåstavar på kommunhuset och sen åka upp till Vibyspåret och gå typ 5 km.. funderar på att köpa gåstavar själv men vill testa först..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gud jag läste golfövningar hela tiden...

Uppdatera på söndag kväll sen och berätta hur noga du följde planen...

Anonym sa...

Du kanskae ska ta det lite lungt med träningen. Inte bra att träna 7 dagar i veckan, kroppen mår inte bra av det. Kram

Anonym sa...

Hallå, nu har jag efter mkt svordommar och förargelser över Telia kommit in på din blogg. Jag har en fråga som inte går att undvika. Mina hjärnceller (ok, de må vara få, men ack så de jobbar)förbryllas över ditt bloggnamn Carl-Astrid. Varför ? Såg dina mat+motionsövningar och en sak väckte min nyfikenhet...Golvövningar ?Vågar jag fråga va du gör då ? Häl........Peter

Carro the one and only sa...

Låter riktitgt bra de där, men håller med katrin ta de lungt men träna på gymet kroppen måste få sina vilodagar oxå