lördag 11 augusti 2007

kalorichock

visste ni att i coca-cola är det 42 kalorier per dl, i osötat juice är det 40 kalorier per dl. Det är ju helt vansinigt!!! Nu finns det ju ingen anledning att se ner på dom som dricker coca cola till frukost ni som dricker juice är näst intill lika onyttiga. Sen vill jag tro att juice innehåller nyttigare socker än cola men ja vet faktiskt inte.
Nu ska jag hälla i mig resten av min frukostdrink som består av mjölk, fet och socker fri youghurt (smak blodapelsin, mycket god) och vetedietspulvet, fint ihop skakat. Sen ska jag sola!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag dricker inte juice till frukost (och knappt annars heller) för det känns liksom sjukt onyttigt... Fast skillnaden mellan cola och juice är ju att det i juice finns en massa c-vitaminer och tjafs också.