lördag 11 augusti 2007

The one and only Sara





Tänkte jag skulle skriva ett inlägg om min näst bästa vän Sara. Carro är nämligen alltid min bästa vän, men det vet Sara med. Så jag tänkte vi skulle ta det här från början.

Jag och Sara träffades första gången i slutet av sjuan. Jag skulle börja i hennes klass i åttan och va o hälsade på några dagar i slutet av sjuan, våran fröken Gun bad Sara och A att visa mig runt på skolan och ta hand om mig. Vilket dom gjorde jag vet inte om det va motvilligt eller med glädje. Sen under sommarlovet umgicks jag en del med A jag vet inte om jag träffade Sara nånting dock. Sen iaf började vi åttan och alla i vårt lilla "gäng" skulle ha franska ihop vilket gjorde att vi hade alla lektioner ihop. Det va typ bara vi och N som hade franska, ev hade Emma det med. Emma hade du franska med oss?

Två år gick förbi och ja fick en guldfisk som hette Claes-göran av Sara, I och A ett år. Claes-Göran dog sen tragiskt, mördad av Frasse (mammas katt). I slutet av nian blev vi dock osams vi tror att det mycket berode på I. Jag och Sara hade ingen kontakt alls förän trean på gymnasiet. Jag tror det va jag som tog upp bekantskapen igen lite försiktigt via lunarstorm. Sedan åt vi lunch några gånger ihop och det va ganska pinsamt i början. Sara bodde ju i Växjö efter gymnasiet. Jag kommer inge ihåg alla detaljer men på nått vis började vi prata varje dag på msn.

Nu förtiden umgås vi flera gånger i veckan. Jag är övertygad om att Sara är ansvarig för åtminstonde 5 kilo av min övervikt. Vi svullar alltid massa mat när vi är där. Om sara skulle få bestäma skulle vi äta en burk skagen var till förrätt, till huvudrätt bearanisesås som soppa och till efterrätt vet ja faktiskt inte, ben and jerry kanske.

Sara har lite freakiz musiksmak men man kan stå ut med henne ändå...
Nu har jag inget mer att säga än att jag tycker mycker om henne!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aaaw jag blir nästan lite rörd! Jag erkänner mig definitivt skyldig till minst fem kilo, absolut! Och det känns väldigt bra att du inte vet vad jag vill ha för efterrätt, för det bevisar bara att jag inte är en efterrättsperson. Emma hade inte franska. Jag har inget minne av att jag och A visade dig runt, jag minns bara din frisyr (HAHAHA!). Visade vi dig bra grejer? Puss puss min näst bästa vän. Eller tredje bästa kanske fast nä eller hm...vafan måste man rangordna?

Emma sa...

Guuud så underbart skrivet! Jag skulle önska att jag oxå hade någon som kunde skriva så om mig =) Som sagt, jag läste inte franska. ;-)

Anonym sa...

vilket fint inlägg, ska bli så jävla kul när ni kommer, även om ja tror min sambi har lite ågren för de men får han leva med hihi