lördag 11 augusti 2007

kycklinggratäng

Eftersom det va ett tag sen jag skrev nått recept här så ska ja göra det nu. Och det här är bland det godaste jag vet. Detta är för en person alltså:
1 kycklingfile alt innerfiler cirka 3
1 tomat
1 msk pesto
1 mozarella
Skär kycklingen i mindre bitar, skär tomaten i mindre bitar lägg i en form. Klika på peston. Lägg mozarellan överst. Gratinera tills kycklingen är klar och osten har fått fin färg. Severa med fullkorspasta. Jag blandade i lite ruccola/baby spenat i pastan för extra nyttigheter. Skit gott!!

Funkade perfekt i min microvågsugn med!!! Den är över förväntan..

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter riktigt riktigt gott det! Och som vanligt när du skriver recept så ska jag berätta vad jag ätit idag. Lurre=prinskorv, potatis, ett stekt ägg. Middag=Köttfärslimpa, potatis, lingonsylt. Plus att jag ätit en jävla massa skit på jobbet, vågar inte erkänna vad.