onsdag 1 augusti 2007

Pingviner på Ingarö

det har varit en jobbiga vecka hitills. Hade först jobbat helgen och haft smärtor i bröstet (jag tror hjärtat) av och till. Sen va jag o handla på måndagen sen kom Sara och lekta diktator och städade här. Vi kom i säng halv två. Sen på tisdagen jobbade ja med två gamla vikarier. Hade han om alla mediciner själv, en av vikarierna har inte jobbat sen i november och är allmänt underlig, den andra är jätte bra, hon har jobbat där och nu pensionerad men hon har inte jobbat så mycket på senaste tiden så hon kände inte våra nya tanter. Sen klockan nio kom en till vikarie som gått i pension men hon jobbar mycket och är jätte bra. Sen klockan 12 åkte jag och Ida till skokloster med några tanter och gubbar. Stressigt innan vi åkte, jobbigt när vi va där. Sen på kvällen hjälpte Carolin mig att färga röda slingor och det blev ju fantastiskt resultat, eller kanske inte. Sen på kvällen kände ja mig frussen och trött, så ja somna tidigt. Märkte inte ens när Gunnar välte tvättställningen mitt i natten. Vakna imorse och kände mig inge pigg alls, funderare på att sjukanmäla mig men tänkte att dom inte har nån att ringa och att dom kommer sitta i skiten så ja palla mig upp o tog mig dit. När vi sitter o dricker kaffe inser ja att ja kunde stannat hemma vi va 6 stycken som jobbade från klockan 7 vi skulle vara 8 stycken efter nio. Vi börja iaf jobba och jag kände mig yr. Så jag gick hem efter en halvtimme. Sen sov jag gott. Vakna till vid halv två och åkte o handla, åt lite och sen somna ja igen. Då drömde ja så konstigt.. Jag drömde ja va förkyld och va på Ingarö. Så såg ja en pingvin. Så sprang ja in för att hämta Mamma och Joel men ja hade tappar rösten. Så ja vifta bara. Och dom tyckte ja störde. Så satt ja o grät o tänkte att ingen kommer tro att ja såg en pingvin. Ja måste ha gråtit på riktigt för kinderna va blöta när ja vakna.

När ja va på ICA såg ja en tjej som gick mycket konstigt typ som Anna skulle ha uttrykt det "hon va cpskadad i benet". Hon hade en t-shirt på sig som det stod "Glo på du bara, jag är van!", det tyckte ja va tufft.

Va ute och gick nyss så såg ja folk som åt kräftor. Jag vill oxå!!! Måste fixa en kräftskiva, ska höra med Bosie om någon bor i pappas hus medans dom är borta, annars kan vi va där.. Ska kolla upp det där, hoppas bara Bosie har nyklarna...

2 kommentarer:

Anonym sa...

ojoj va du funderar mycke du vännen =) Saknar dej pussar/carro

Maggan sa...

Men gumman, det är mycke´nu!!
Fast jag kan se dej framför mej galen som en rabiessmittad hund över vikarierna hihihi.....
tur att jag inte är vikarie längre ;) Jag har fått min ko!!! Hon ska få heta Fisa-Lisa efter nån speciell och efter nån jag tänker på när jag ser den röda fina kossan hihihi...