söndag 16 december 2007

10 skäl att det här är en skitsöndag

1. jag är förkyld, snorar och hostar hela tiden.

2. på grund av nr 1 har ja sovit väldigt lite i natt.

3. fått parkeringsböter i natt. 300 kr!

4. det är mycket tungt om man bara är två ordinarie och två vikarier. Speciellt om ingen av dom ger medicin.

5. jag hann knappt ta lunch satt typ 10 minuter

6. en långsam seg vikarie tar frasen "oj va jobbigt med bara två ordinarie imorn! Massa vikarier!" personligt. Det måste man väl förstå att det inte va personligt mot henne. Men det är jobbigt att ha ansvar för allt. I slutändan puttar hon till mig och skriker att jag inte är klok.

7. Ett antal sjukanmäler sig, vi inser att Katrin blir enda ordinarien imorn. Jag ställer upp, men fan inte för Pomona. Det är för Katrins skull! Ska jobba 7-12 imorn på min lediga dag.

8. vikarien från nummer 6 fortsätter sura hela eftermiddagen och det slutar med att hon inte gör nått på hela eftermiddan.

9. Mamma den lilla grisen svarar inte när ja ringer

10. jag kommer läsa ut min älskade bok ikväll, jag kommer sakna den.

5 kommentarer:

Dennis Alexis Hellström sa...

Jag har ju redan haft den i min blogg en gång, gumman. ;) *fniss* Du får söka. :D

Anonym sa...

Va jobbigt att behöva ta ansvar för allting, själv är jag ju bara vikarie på mitt jobb så jag brukar skylla ifrån mej när folk skäller på en :P

Anonym sa...

Du är UNDEBAR som ställer upp imorgon!!
Jag förstår allvarligt inte varför hon tåg åt sig?! Hon jobbar ju inte ens imorgon!!

Carro the one and only sa...

vad är de för bok då?

Anonym sa...

Fick du parkeringsböter på din egen parkering? Eller vadå?

Fan vilken löjlig vikarie! Alltså det vet väl ALLA att det blir kämpigt med vikarier, som kanske inte är lika insatta i alla rutiner...att ta det personligt är bara löjligt.

Carro: Jag misstänker att det är min bok, Storlek 37 av Denise Rudberg, som Lisa menar! :D