söndag 2 december 2007

22

Dagens bild:

Pepparkaksbak hos Syrran på min tre timmars rast, men det spåra ur och vi började leka med formarna! Det här är då hela familjen pepparkaka!!

Dagens julmat:
Det kändes logiskt att ta pepparkaka just då! Det är alltid godast att köpa, tyvärr. Småkakor över lag är det verkligen inte värt att göra själv.
Pepparkaka med blåmögelost är gott.
Nått som är himla gott att göra är frozen cheescake a la jul. Med krossade pepparkakor som botten och blanda i lingonsylt i smeten. Det bjöd jag på som efterrätt när jag hade julmiddag för två år sen. Innan serverade jag fiskgryta med smak av saffran och apelsin. Ett nytt sätt att få in alla julsmaker utan att äta julmat. Nu kom jag från ämet lite men jag tycker iaf att Annas mandelpepparkakor är godast!

Inga kommentarer: