fredag 28 december 2007

Femenism??

Jag tycker att det är jätte viktigt att kvinnor ska ha samma rättigheter som män och tjäna lika och allt det där. Men sen alltså tar min femenism slut! Jag är inte gjord för att göra karlsaker. Jag är föddkvinna jag ska slippa skruva och tanka bilen! Nu har jag skruvat i fyra skruvar till hälften det får duga. Jag slog i dom med hammaren dessutom. Jag behöver en man! Alla kvinnorkan projekt i år har slutat i katastrof. Att flytta utan män är det dummaste man kan göra, män är starka, män är uthålliga, dom är byggda för att flytta möbler! När Anna och jag skulle byta till vinterdäck kunde vi inte ens rubba en mutter! Vi är kvinnor vi ska inte mecka med bilar! Jag är ledsen att säga det men ja kommer vara en riktig kvinnogris när ja är gift/sambo. Jag kommer vägra laga trasiga saker (tex bil) eller bära tunga saker!

För övrigt börjar ja bli riktigt orolig över mig själv, nu har jag lite hypokondriblog i ådrorna iofs, men jag är jämt sjuk. Tredje gången på en månad nu! Jag måste ha nedsatt imunförsvar! Jag har nog nån slags cancer. Nu måste vårdcentralen ta tag i det här och inte bara säga åt mig att äta mer allsidigt! Broccoli botar inte cancer!

2 kommentarer:

Hejhopp sa...

Samma rättigheter - men definitivt inte SKYLDIGHET att vara och göra allt på en gång. Tycker jag. :) Feminism ska handla om att alla ska kunna välja själva, inte att feminismen ska välja åt oss. Man måste inte meka bil för att man är tjej. Och man FÅR lyfta tungt fast man är man. :)

Anonym sa...

I can be your man if you want to? :D

Och för bövelen honey, det heter feminism!