lördag 8 december 2007

Lördagkväll!!!

igår blev jag hemskickad från jobbet av Katrin. Hon ville inte ha mig där i det skicket. Mådde riktigt dåligt. Piggnade till av att sova några timmar.

Sen var det dags för idolfinal! Till den serverades tacos hos Katrin. Egentligen skulle vi druckit vin men eftersom jag var dålig hade jag ingen lust med det. Katrin drack cider och jag cola. Det luktade helt sjukt gott när hon öppnade cidern.

Idolfinalen tänker ja inte nämna mer än att det va fel som vann och jag är helt övertygad om att Marie är gravid!

Efter idol åkte jag hem. Det va inga bilar ute så jag gasade på lite extra. Men så kom en bil som följde efter mig. Den hade så starka lysen så jag svor åt den hela tiden. Men jag tog det lite lugnare. Nere där man svänger upp till mig brukar 90% av bilar gena även jag men jag strunta i det igår. När jag parkerat så ställer sig bilen som förföljt mig precis bakom mig och då ser jag att det är en polis. Stor klump i magen. Jag kliver ut ur bilen och det gör den stora polisen med. Han ber om körkortet. jag tänker "fan fan fan, dom kommer ta kortet, jag kommer få böter. Jag kommer inte ha råd med böterna. Hur ska jag förklara det här för mamma. Jag är ju fortfarande skyldig henne pengar för körkortet!" Dom frågar om det är min bil och om jag bor här i huset. Sen kommer en till stor polis med en alkoholmättare. jag tänker "tur jag inte smakade på Katrins cider!" Jag får bålsa. Jag har fortfarande panik. Polisen säger "ja men det där såg ju perfekt ut! Ha en trevlig helg!" så får jag tillbaka körkortet och dom åker! Och mina tårar sprutar! Jag vet att jag körde för fort!

Till historien hör att jag är rädd för poliser. Man ser dom bara när nått har hänt. När man ser en polis ska man tänka "åh vad skönt att dom är och patrullerar, nu kan ja känna mig trygg!" men jag tänker " nu har nån blivit mördad, mördaren är här i bland oss. Vart är han? Men ta fast han då!?!?!?"
Så när Carro blivit polis kommer ja vara rädd för henne med!

Nu ska jag pussa mitt körkort och sen klä på mig...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker inte heller om poliser... Dom är läskiga.

Carro the one and only sa...

haha va söt du är. va snälla alla poliser i bålsta är ingen böter hihi

Anonym sa...

Gumman, du är för gullig! Fast jag känner igen mej.... när jag blir stoppad så hoppar mitt ben på kopplingen så jag brukar få motorstopp ;p

Anonym sa...

Men gud, att dom förföljde dig! Brukar dom liksom inte pressa in en till vägkanten? Fan vad rädd jag skulle varit. Men gratulerar till att det gick så bra :P