tisdag 4 december 2007

en liten nöt...

igår var jag ledig, jag spendera den med min favorit Sara. Vi var och julshoppade. Vi handlade mest till oss själva iofs. Men det är alltid trevligt.
När vi vandrade nerför drottninggatan kommer det fram en tjej och frågar om vi gillar choklad. Det gör vi ju självklart så fick vi gå in i porten och delta i en marknadsundersökning. Provsmaka tre olika choklad och ge betyg och öppna och stänga tre olika skinkförpackningar. Som tack fick vi tre chokladkakor och två lotter. Jag vann 125 kr på lotterna och Sara 50 kr. Det va riktigt trevligt.

Till middag åt vi janssons frestelse, prinskorv och rödbetssallad. Mycket gott. Vi såg på Bert och pysslade lite efter middan. Sen sov jag kvar. Trodde jag var ledig två dagar i rad, va fel man kan ha. Tur att jag prata med Katrin vid halv 12, fick stressa iväg till jobbet men jag kom i tid.

Några av dagarnas bästa citat:
min kk T ringer, jag säger:
"alltså T, jag har inte ens tid med saker jag har lust med just nu!!!"

Sara på tunnelbannan, kvinna mitt emot kan inte låta bli att skratta
"alltså jag skulle kunna äta prinskorv till efterrätt!"

Sara funderar mitt i natten (med hålen menar hon tårgångarna)
"man skulle kunna säga att hålen i ögonen är som Nks personalingång, gömd!

och för att få Katrin att skratta behöver man bara nysa några gånger, snacka om att va lätt road.

Strax efter jag berättat för Katrin att Sara kallat mig kärring hela dan igår, så börjar vi disskutera Nordens kungahus mycket ingående. Jag tror vi är kärringar båda två...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Till mitt försvar så lät dina nysningar så fjuttiga. Lät ju så gulligt.
Ja vi får väl erkänna att vi är kärringar... Det är ju fler som tycker det. Men kungahusen kan ju vara riktigt intressanta. =)

Maggan sa...

Hahaha, ja jag måste säga att citaten var underbara!! Det låter som Martina när hon blev förbannad på Sebbe och säger åt honom -Men vad gör du här?! Du är inte ens bokskriven här!! (med det menade hon folkbokförd/skriven på vår adress...) Ni är för sköna!!

Anonym sa...

Kstrin: Jag klandrar dig inte för att skratta åt Lisas nysningar, dom är sjukt roliga! :D