söndag 14 december 2008

en helg i december...

om man sätter sig på fint inslagna julklappar är man då allmänt klumpig eller saknar man respekt?

Visst är det härligt att se sånna där nyförälskade personer som ler från öra till öra varje gång dom får ett sms och som blir så där lagom generat om man nämner den andra personens namn? Det är då man blir lite avundsjuk och tänker "fan så vill jag också vara"

Snart tror jag att jag kastar ut Guitarr hero. Det har spelats i ett dygn troligvis om man lägger ihop veckans timmar de suttit här och spelat. Det värsta är verkligen när det fastnar på någon låt som dom traglar den om och om igen. Gärna en timme eller två. Då trillar mina öron av lite grann så där.

Helgens kärring:
"Ne, men vad säger ni, ska vi ha knytkalas på nyår?" sagt av manlig sportnörd i 27årsåldern. (samma person som satte sig på mina julklappar)

Gårdagen började med jobb, mycket tråkigt måste jag säga. Är mycket lycklig över att jag inte ska jobba där i sommar. Sen var vi en vända till svärmor på kaffe. Sen kom D och Guitarr hero åkt igång, så klart.

Vi drack en supergod glögg. Hjortronglögg, kan jag verkligen rekomendera. Jimmy som inte gillar vanlig glögg tyckte mycket om denna glögg. Köp den och var glad! Det blev dock utan mandel eftersom det är någon i detta hem som äter upp mandeln så fort jag köper ny.

Sen kom H också. Så började vi prata om tacos. Så jag var och handlade och så lagade vi mat tillsammans. Sen kom även J, så spela vi lite mer Guitarr hero. Sen åt vi glass och drog igång ett parti monopol. Vi började vid niotiden. Vid 11 drog sig J ur för hon skulle upp och jobba. Tiden verkligen flyger iväg när man spelar. Vid ettitden var vi så trötta att vi inte kunde sitta rakt ens och dessutom hade vi sån träsmak i rumpan så det var helt fantastiskt. Vid det här laget var det bara jag och jimmy kvar i spelet. Båda hade massa hotell, så vi bött i stortsett bara pengar med varandra. Tillsist började jag fusk för att förlora. Sålde hotellen för jag inte skulle få in mer pengar osv. Vid två så förlora jag med mycket fusk. Men jag var så fruktansvärt trött. Vi var verkligen som fulla allihopa fast vi bara druckit läsk.

Känner mig nästan som bakfull idag. Det är inte klokt. Somna vid halv tre tiden, så ringde det 07.20. Då blev jag mindre glad. Det hade blivit ett missförstånd, dom trodde jag skulle jobba idag med, men jag hade inte ens fått frågan om att jobba söndag. Det var bara lördag jag blev tillfrågad om. Hade aldrig tackat ja till söndag om jag fått frågan ändå. Nån dag per vecka måste jag få vara ledig och sova ut. Sovit har jag verkligen gjort kan jag lova...

Nu håller Sverige på att vinna VM-finalen, det står 6-4 och det är 5 minuter kvar. Men vad i helvete nu står det visst 6-5.

Nu kan jag inte blogga mer för jag ska prata med Sara om nyår...


Sara säger:
då kan vi nästan äta förrätt lite avslappnat och chict vid 16 typ...haha vi ska äta hela dagen, det är ju helt fantastiskt

9 kommentarer:

Anonym sa...

guuuud vilket låååångt inlägg, rekord!

Satte sig han (Jimmy?) på julklapparna medvetet? :O

Hihi jag är så charmig!

..Carl-Astrid sa...

jimmy är ju inte 27, han är 28...

Anonym sa...

Vet väl inte jag :P

Just ja, jag skulle kommentera hjortonglöggen också, jag har sett den i butik och tyckt att den verkat sååååååå god, måste köpa!

..Carl-Astrid sa...

lingon och blåbärsglöggen säger dom som vet ska vara riktigt god också. Ska nog testa den nästa gång jag köper glögg.

Anonym sa...

Om det var en ful julklapp är det ok att sätta sig på den, annars vetefan om det är så smart? ;D

Anonym sa...

är du inte nyförälskad i din pojkvän längre?

..Carl-Astrid sa...

nja inte så där pirrigt kär. Så där som man är i början...det kommer väl och går.

Anonym sa...

Men du är väl kär och älskar han?

..Carl-Astrid sa...

klart jag älskar han.. han är finast i hela världen