söndag 28 december 2008

fröken duktig...

idag ska jag göra allt det där jag tänkte göra igår men som kom av sig för vi tydligen skulle shoppa. Dels har jag tvättstugan idag men det va väldigt planerat. Usch jag hatar den tvättstugan, en maskin på cirka 50 lägenheter shohoo.. Det ska inte ens få finnas en smutsig strumpa i den här lägenheten när denna dag är slut. Sen ska det städas, det verkar som det förfaller lite med ursäkten att det är jul. Nötskal finns på golvet, mattan och duken. Sen måste jag verkligen plugga. Ska läsa i min bok utav helvete. Sen i eftermiddag/kväll så ska jag och Sara skriva inköpslista till nyår eftersom jag ska handla imorn. (skicka ett sms, när du är vid datorn så jag vet)

Tänkte berätta vad jag köpte igår:
  • en bakform enbart för nyårs skull. En springform. Ej rea
  • magneter att sätta upp almenackan på kylskåpet (är egentligen emot massa skit på kylskåpet) Ej rea
  • En marimekkopärm och register, ska väl ha koll på nya året. Ej rea, rent av dyr
  • Ett vinterkort till Jimmys faster vi glömde skicka julkort till. Ej rea, dyrt och exlusivt
  • Så ska ni få en liten rebus här på det sista, det rimmar på det engelska ordet för baklänges. Klura på det ni. Rea, halva priset

Varför hittar man så mycket som inte är på rea för? Så blir det alltid för mig. Dessutom har jag en fundering till, varför är rean rörigaste och mest oorganiserad på Gina tricote?

4 kommentarer:

Anonym sa...

JAG ÄR VID DATORN!

Ginatricot och H&M har de värsta reorna, massa kläder som ligger i en hög och 500 brudar står och river. Är det bara jag som får noll shoppingsug av sånt?

Baklänges=backwards...som rimmar på...crackwhores? Men det tror jag inte du har köpt.

..Carl-Astrid sa...

nej du jag tappar helt lusten också... man får bara massa armbågar i magen så man tappar lusten..

Anonym sa...

haha men jo, det är asgott :D

Anonym sa...

För på gina så vet dom att alla handlar ändå.. Spelar ingen roll hur det ser ut eller om de är dåligt med plats..