fredag 26 december 2008

Ostkaka...

jag har verkligen aldrig tyckt om de där man köper färdiga. Frödinge eller vad är det om heter. Dom har inte ens smakat i närheten av mammas. Men det va säkert 10 år sen jag åt mammas, men så fick jag hennes recept och har gjort själv idag. De färdiga kan verkligen slänga sig i väggen, det är ju så gott med hemgjord. Inte är det nå svårt att göra heller men det tar en timme i ugnen, men då kan man göra annat. Mammas Joel är tokiga i dom där färdiga, men jag ska bjuda dom på hemgjord när de kommer hit, då slutar han nog köpa dom där äckliga färdiga.

8 kommentarer:

Anonym sa...

ja dem blir jättegoda. ikväll ska jag göra en tigerkaka så kika in för lite bilder och recept om du vill :) kram.

Anonym sa...

hahaha ja du beror på vad man gillar :)

Anonym sa...

Vad ska du hitta på detta lov då? :)

Anonym sa...

man kan väl ha strumpa i sverige också? det har jag haft varje jul hela mitt liv iaf

Anonym sa...

Som sagt, låt mig smaka så får vi se vad jag tycker!

..Carl-Astrid sa...

lov?!?! hahahaha... den va rolig.. jag ska plugga arslet av mig

Anonym sa...

svar: sant, inte så kul :(

Anonym sa...

Jaa de hoppas jag också för de nu börjar jag lessna på att va handikappad... :P