söndag 21 december 2008

stolt...

på nyårsafton kommer min Sara till mig, jag är nyfiken om vad hon kommer tycka om mitt hem. Hon har inte varit här förut och kan ju bara jämföra med hur jag bodde i Bålsta. Det har ju alla andra också bara kunnat jämföra med. Pappa blev ju riktigt stolt över hur fint jag har det nu, vilket han berätta även för farmor. Även Jimmys kompis H sa senaste häromdagen att vårt vardagsrum verkligen är mysigt, det är ju bara där vi renoverat och gjort i ordning.

Men hela min vardag ser ju annorlunda ut nu förut va ju disk och städning ett stort projekt som man gärna sköt upp tills det inte gick längre. Nu har man inte storstädningar på samma sätt, ser jag att det behövs dammsuga så gör jag det och ser jag damm så dammar jag. Tyckte Sara va så konstigt jämt när hon sa att städning inte var något större projekt, men nu förstår jag vad hon menar. Men det blir så när man är stolt över sitt hem och vill visa upp det för folk. Jag kanske bara har blivit vuxen.

Ja som sagt det återstår och se men jag tror Sara kommer bli förvånad hur jag bor nuförtiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tro mig jag har märkt att nåt hänt med Lisa! Fast på ett sätt så känns det som att du ALLTID varit så som du är nu, med att ha det fint och diska och dammsuga...men det har du ju faktiskt INTE! :P

Jag är också väldigt nyfiken på hur du har det :D