fredag 19 december 2008

glada nyheter..

konstig dag det blev... först praktik och sen direkt iväg och jobba. Men jag känner mig inte så trött just nu heller.

Dom ska starta en vikariepool i denna kommun i februari. Först fick bara fast anställda söka, för dom ville få låss tjänster. Sen var det så få sökande att dom ändrade till att visstidsanställda, tillsvidareanställda och timanställda också fick söka. Jag tänkte att jag kan väl ge det en chans, söka kan man ju alltid göra. Trodde jag skulle bli utsållad på en gång eftersom jag inte är färdig uska. Så idag ringde dom och ville att jag skulle på intervjuv. Hade dom inte velat ha mig för jag inte va färdig så hade dom inte ringt. Jag tror nu att jag har goda chanser att få en tjänst.

Nu ska man ju inte ta ut nått i förskott men vill dom ha mig så ska jag plugga på som fan i januari och sen va väldigt ambitös när jag jobbar ändå, så får jag väl söka tjänstledigt när jag ska göra min praktik. Som min mamma sa, så har de troligtvis hög förståelse för det eftersom dom vill ha färdiga uskor. =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Roligt! :D:D Känns som att saker går bra för dig nu??