onsdag 17 december 2008

lite allmänt babbel....

pratade med min mamma häromdagen, hon hade varit på italiensk julmiddag. Rätterna va (enligt henne alltså), en förrätt som bestod av massa skaldjur och grunkor, nästa rätt var en pasta med skinka och gorgonzola ("fantastisk fast jag inte gillar pasta nått vidare"), lingonparfait, kalvfile och nån korvgrunka ("helt fantastiskt") och till efterrätt var det tiramisu. Jag gillar tänket. Fem rätter. Varför fastnar man så lätt i 3 rätters tänket?

Jag har fått ett födelsedagskort/julkort idag där det stod att jag skulle få 500 kr på mitt konto av mormor, och jag känner verkligen att jag ska unna mig nått riktigt fint för dessa pengar. Inte låta dom bli pengar i mängden som går till tråkiga saker. Vet inte riktigt bara vad jag ska köpa. Är sugen på nått fint fat i köket.

Jag och hon jag ska bli kontaktperson till har idag bestämt att vi ska gå ner i vikt tillsammans, peppa varandra och stötta varandra. Jag hoppas verkligen det ska lyckas för bådas skull, men mest för hennes.

Nej nu ska jag plugga, måste verkligen sitta en timme, egentligen skulle man ha en timstock, som de utvecklingsstörda också har. Visserligen kan man ju ställa en timer. Sen ska jag nog göra fiberpannkakor. Men först ska jag ringa mormor....

puss hej...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du... jag var på informationsträff här i kommunen idag för att bli tim.vik. Och gissa vem den första människan jag ser är... K!! Du vet hon som jobbade på Pomona och pratade hela tiden och som sen bara försvann... Hon skulle oxå bli tim.vik visade det sej. Yay!! Fast jag ska vara på hemtjänsten så jag lär väl få jobba ensam antar jag (ska jobba på Pomona oxå dock...) Ha en toppenjul gumman!!! Och lycka till med pluggandet!

Anonym sa...

Eftersom jag inte vill att du ska få överslag i hjärncellerna säger jag det -Karin. Kommer du ihåg henne nu? ;p Vår favorit....

Anonym sa...

Vilket härligt positivt inlägg! :)

Jag tror att man fastnar i trerätterstänket för att man inte oooorkar mer än så...

Jag är ett stort fan av att du ska köpa dig nåt som bara du vill ha för de där pengarna! Heja!

..Carl-Astrid sa...

men vad då inte orkar då får man göra som du och jag, dra ut på det flera timmar.... =P