onsdag 26 september 2007

att få lön....

imorn får ja lön, dubbel lön. både min timlön för augusti och min månadslön för september. Det ska bli så trevligt. Jag vill inte att ni ska råna mig men 22 362 rullar in på mitt konto 00.00 inatt. Men även om jag får dubbellön får ja inte ens i närheten av vad min syster får. Hon har minst 35 000 kr i månadslön. jag har 14 000. Tänkte jämföra våra sysslor lite:
jag med pisslönen, jag tar hand om eliten i samhället, jag torkar bajs (ledsen men så är det) och ger mediciner osv. Omvårdnad! jag har hand om riktiga människor men känslor.
Min syster jobbar med papper och dator! Hennes jobba är säkert jätte viktigt, hur man gör bokslut och hur mycket företag är värda osv. Men det känns som om att mitt jobb kan inte va så värdelöst i jämförelse.
Men även om hon tjänar nästan 3 gånger mer än mig så trivs ja bäst med mitt jobb.

7 kommentarer:

Anonym sa...

jag vet det där är helt sjukt, fastän min utbildning till lärare är 6 månade längre än Williams utbildning till ingenjör så tjänar ju han MINST dubbelt så mycket som mig... helt sjukt det där..

Anonym sa...

Skryt lagom med din lön!! Tycker faktiskt inte om dig just nu....

Anonym sa...

Katrin, ska vi bilda klubb?

Anonym sa...

Ja jag tycker vi gör det! Du och jag sara!

Anonym sa...

Du och jag mot världen! (Eller i alla fall mot Lisa...s lön.)

Maggan sa...

Eh nää jag ska inte på nån oktoberfest.... nån måste ju jobba i helgen.... och du, Sebbe har en syrra och en mamma som tvingar honom att titta på Gilmore Girls hehehe! Vi binder honom i soffan och så får han se flera avsnitt i rad....det du, sån är jag! ;)
Skryt lagom med lönen förresten... nån här får bara 8800:- i mån och måste jobba xtra...

Anonym sa...

Åh nu känner jag för att bli lite besserwissig! Det var en sak jag hade tänkt anmärka på, och det var denna mening "Men även om hon tjänar nästan 3 gånger mer än mig så trivs ja bäst med mitt jobb.". Vad menar du där egentligen? Trivs du mer med ditt jobb än vad hon trivs med sitt jobb? Hur vet du det? Har ni gjort en trivseltabell som ni både fyllt i och så visade det sig att du trivs tre på jobbet mer än hon? Eller menar du att du trivs bättre på ditt jobb än vad du trivs på hennes? Då blir alltså följdfrågan; har du provat på hennes jobb?

Klar med besserwissandet!