torsdag 27 september 2007

en dag av spenderande..

idag har jag handlat...
först blev det rusta där köpte jag två "julklappar" och två plastkorgar. sen höjdpunkten skopunkten där blev det självklart tre par skor. Ett par beiga fodrade stövlar med pälskant som slutade strax under knät, ett par metalliclila pumps med kilklack och ett par svarta skoletter med taxklack och litet spänne på sidan. Jag är så stolt över mig själv att jag köpte tre helt olika typer av skor. Sen åkte vi till ikea och handlade massa skoj. Men min sänglåda som jag sett framemot fick stanna där, det fanns inga lock och dom ingick ju. Mycket konstigt. Köpte nya fina glas och badrumsmatta, sen lite småplock.
Sen när jag kom hem kände jag inte för att sluta spendera så jag åkte till Willys i bro och handlade för 800 kr. Massa mat! Köpte fina blommor till mig själv som passa så bra i mina nya gröna vas. Jag menar köper ingen annan blommor till mig så får jag väl göra det själv!

Sitter och tittar på "du är vad du äter". Om jag skulle ställa upp i programmet och jag visste att i eftermiddag kommer Anna Skipper och skäller på mig. Nog fan skulle jag städa kylskåpet, slänga pizza resterna och chokladen. Det känns som det är lite planterat. Men hur kan man som kvinna äta fyra pizzor i veckan (hade det varit en man hade ja inte reagerat lika starkt, jag kan inte riktigt förklara varför men så är det).Men hon kan ju inte slänga ut folk saker. Förstöra micron och stekpannan. Tjejens sambo kanske ville micra nått! Dessutom känns det som att om min sambo skulle gå på väldigt strikt diet skulle inte ja slänga i mig en pizza framför hans ögon, det känns också lite regiserat. Jag är mycket kritisk till det här programet..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men snälla Lisa älskling. Det är tv! Det är väl klaaart att det är fusk!

Anonym sa...

Lisa, hur handlar man för 800 kr på Willys?

..Carl-Astrid sa...

det är verkligen inte svårt... det måste jag säga dig, Emma