fredag 7 september 2007

ett inlägg från fucking Värmland

Eftersom jag försummat min kära blogg lite i veckan tar jag igen det med ett långt inlägg nu.

I onsdags jobbade jag över. Skulle slutat 15 men fick jobba till 18. Katrin fick också jobba över 2 timmar. Men det tycker alla våra arbetskamrater är ok. "ni som är så unga och pigga ni fixar det där ni!" Så om man är i yngre 20-årsåldern då ska man tydligen orka allt! Dessutom ska man inte ha nått liv. För det va ju absolut inte så att jag hade nått planerat jag skulle göra den eftermiddan efter jobbet. Nej men absolut inte. Man ger så jävla mycket av sig själv till det där stället...

Prata med mamma i telefon igår:
Jag: jag sitter ju på tåget
mamma: men vart ska du nu då?
Jag: till torsby ju, det vet du väl
mamma: jaha vad det nu ni skulle dit
jag: ja, jag ska dit
mamma: och carro!
jag: man carro bor ju i torsby!
mamma: ja, du och Carro ska till torsby!
jag: nej jag ska till torsby. Carro bor i torsby!
mamma: jaha ja just det hmm ok. Så du är alltså inte i sthlm?
jag: nej ja är som sagt utanför degerfors just nu på tåget
mamma: (jätte stolt) jag är i Saltsjöbaden

Herregud vad är det för fel på henne!?!?

Det är tur jag träffat nån, annars hade ja känt mig mer ensam tror ja. Carro och Dennis sover inte om nätterna, dom pussas. Jag lovar... "smack, smack, smack" har det låtit hela natten från deras säng.. nej men nästan..

Jag har en liten lärdom från i onsdags:
Girls, man ska inte svälja allt man får i munnen!!!

Just nu är Carro i skolan och Dennis jobbar.. bara så ni vet. jag är inte alls osocial som sitter här. föresten Torsby är så litet att carro vet vad dom som jobbar på ica heter och var dom har eksem.. ;P

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår mig inte heller på dom på jobbet! Vem har sagt att vi har ork att jobba över? Bara för att vi är unga så kan ju vi också vara trötta eller sjuka och därför inte orka.

Anonym sa...

Känner igen det där med jobbet också...bara för att man inte har typ familj och barn och bolån och skit så är man tydligen aaalltid tillgänglig!

Det var nåt mer jag skulle skriva men det har jag glömt.

Maggan sa...

Säg ifrån!! Låt inte "kä...ga" köra med er bara för att ni är yngst! Säger man ja för många gånger så tar dom alltid det för givet. Ha det bäst i Värmland och akta dej för grävlingarna..... det finns nog gott om dom där! hihi