söndag 21 oktober 2007

att gråta ofentligt

idag när jag satt på tåget hem satt det en tjej brevid mig. Hon höll på med sin mobil sen tog hon sig för pannan. Jag tänkte att hon har nog ont i huvudet. Men sen luta sig en tant fram och gav henne en bunt näsdukar. Då såg jag att hon grät. Inte bara en liten tår utan verkligen tokgrät. Vad är det som har hänt för att man ska grina på pendeltåget? Fick hon ett sms med nått trist besked? Men vad är det för mupp som ger tråkiga besked via sms? Jag blev så nyfiken men man kan ju inte fråga. Men egentligen om jag skulle gråta på tåget och nån skulle fråga "hur det är fatt?" eller liknande, så skulle jag ju inte bli arg och säga att dom inte hade nått med det att göra utan mer glad över att en helt okänd människa skulle bry sig.

I helgen har jag varit hos mamma och jag har känt mig väldigt ensam. Jag måste hitta nån nu känner jag. Det va länge sen jag längtade så mycket efter närhet och ömhet. Tur man får lite söta sms iaf. Men jag tror att jag ändå får lite närhet av gunnar på nått underligt vis, när jag va utan honom i helgen så blev ja mer ensam.

1 kommentar:

Anonym sa...

For your information, för ganska exakt en vecka sen satt jag och grät på tåget. Så folk som gråter på tåg är alltså såna som jag!