tisdag 23 oktober 2007

jobb...

Det va länge sen man hade en bra dag på jobbet, allt ska alltid gå åt helvete eller så ska det tjaffsas om nått. Idag började jag klockan nio. När jag kommer har dom tre kvar som inte kommit upp, ja funderar lite på vad dom gjort hela morgonen. Men vi sätter fart. Först blir det disskutioner om vilka som ska duscha, två är redan duschade så det räcker tycker jag och min kollega nummer ett. Men nummer två hade bestämt att vi skulle duscha en till. Eh, jaha. Men vi bara strunta i det! Veckan har faktiskt fler dagar än två!

Sen vid lunch blir det disskutioner igen:
kollega ett börjar ta fram kaffekoppar efter lunchen.
kollega två: "ska dom inte få kräm???"
kollega ett: "ne jag tänkte ge dom kaffe och kaka nu när Lisa har bakat"
två: "men här brukar dom få kräm efter maten och kaffe på eftermiddan!"
ett: "men nu får dom kaffe nu och dom kan få kräm sen. Eller så får dom kaffe igen!"
Då bara för att va tvärsemot så ger kollega två kräm till den hon matar.
Jag: "men ska inte alla få kaffe dårå?"
två: "ne jag tycker dom ska ha kräm!"
Kräm är dessutom bara socker och färgämnen. Och det får dom 300 dagar per år efter maten. Man kan ju inte variera sig heller! Men att man måste bli så sur för en sån sak..

Senare inne på ett rum säger nummer två "ja när jag jobbar så brukar jag fråga alla andra vad dom tycker innan jag bara bestämmer nått, hon jobbar ju inte här ensam direkt!"

Så här har dom hållit på hela dan!!! Kollega nummer ett har varit tjänstledig ett år, men vad spelar det för roll! Hon vet nog hur stället funkar iaf...

Inga kommentarer: