tisdag 30 oktober 2007

En värdig vinnare

I bålsta finns det en del orginal precis som det gör på alla andra orter i sverige. Vi har en gubbe som är föredetta knarkare som brukar dela ut tidningar vid ica, förut dela han ut metro nu delar han ut .se, dom flesta verkar känna den här gubben. Han går lite konstigt dessutom. Så idag när jag stod och väntade på Emma i centrum kom den här gubben, han va klädd i mörk kostym och ljusrosa skjorta. Han såg otroligt glad ut. Så kom det fram många och frågade var han hade bilen. Sen va det nån som frågade en annan om han inte gratulerat gubben (jag vet inte vad han heter). Han hade vunnit en helt ny volvo på bingolotto i söndags. Bilen är värd 250 000 fick jag veta i mitt tjuvlyssnande. Jag blev nästan tårögd för jag tycker verkligen att han är värd den där bilen. Mer värdig vinnare får man nog leta efter.
Jag är så blödig ibland...

1 kommentar:

Anonym sa...

va trevligt, va kul för honom