måndag 22 oktober 2007

fått mycket gjort...

idag har jag varit så duktig så, gick upp nio och frosta av frysen. Sen träffa jag carolin i centrum på lunch, vi va runt i centrum. jag köpte ett par skinnhandskar. Sen var jag till skolan och träffade min lärare som inte alls va lika läskig som alla säger att han är. Vi har nu bokat tid för proven.
Sen jobbade jag, va en lite rörig kväll. Har lite svårt för vissa arbetskamrater, det går lite i perioder. Men vissa jobbar man så mycket med.
Sen var jag och handlade. Så härligt med nyavfrostad frys. Den frostar så lätt igen. Men nu kan man handla på sig massa gosaker.. hehe...

När jag kom hem låg det ett kuvert som kom från Göteborgs univeristet på golvet. Jag blev glad och nyfiken. Vad kan det vara för spännande? men redan?? Det va en undersökning om mitt mobilanvändade jippi...

Just det, det här gäller inte bara Sara. Det här gäller ganska många! Jag kommer att flytta efter nyår! Var det vet jag inte, men med all största sannorlikhet kommer jag att flytta. Och när jag har flyttat kommer jag inte kunna umgås med alla som vanligt, som ni förstår. När jag bodde i hällefors var jag ju bara hem när jag va tvungen, när elevhemmet hade stängt. Det är både jobbigt och framförallt dyrt att resa. Och nu när jag har Gunnar kommer det absolut inte vara enklare. Jag och Carro har sedan studenten träffats 3 gånger (en gång som knappt räknas) hon har varit här när jag fyllde 19, sen va vi till hultan och jag har varit där en helg. Sen va träffa ja henne en snabbis när hon va på kärleksweekend i sthlm. Man säger att man ska ses ofta och hålla kontakten och jag tvivlar inte alls på att man inte vill göra det, men det går oftast inte. Det är ju en sak om jag bara flyttar till Västerås eller Uppsala då kan man ju komma över dagen till sthlm, men flyttar jag till Göteorg (hoppas, hoppas) eller Östersund (hoppas inte, hoppas inte) så kan jag nog inte komma så ofta. Då kommer jag nog inte till sthlm förän Bosses stundent. Jag är ledsen men så är det!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är det studierna som kallar?
Spännande med flytt!

Anonym sa...

Det är roligt för dig att du kanske kommer flytta. Men det kommer bli så tråkigt på jobbet...

Anonym sa...

Östersund är faktiskt ganska trevligt, jag har ju spenderat ett år där. Men Gbg är nog trevligare :) Jag tror att med vissa personer är man menad att hålla kontakten. Jag har t.ex. hållt kontakten med iallafall några från Stockholm. Gäller bra att "sålla lite" låter hemskt men så är det. Spännande att flytta vill jag också säga. Jag börjar också bli lite flyttsugen men jag kan ju börja med att möblera om...

Anonym sa...

Du kanske inte tänker komma till Sthlm, men Sthlm kommer att komma till dig!