onsdag 24 oktober 2007

så gick det med den förmiddan

jag hade ställt klockan på nio, jag skulle va duktig och gå upp o plugga hela förmiddagen. Så somna jag om. Och drömde så konstigt.

Jag drömde att jag och J träffades som vänner. Men vi kunde inte låta bli varandra, så det blev sex. Det va ju trevligt. Men sen skulle jag gå hem. I mina drömmar hade det alltid varit gångavstånd mellan oss. Men jag drabbades av en total black out. Jag visste inte var jag bodde. Det här va typ halv fyra på natten så sista tunnelbannan hade gått. Jag försökte ringa både J och Sara, men ingen svarade. Tänkte ringa mamma men jag hindrade mig själv. Jag hade verkligen panik. Jag gick in på en pressbyrå och frågade tjejen i kassan om hon kunde gå ut på nätet och söka på mig. Jag gav henne mitt körkort. Hon titta lite frågan på mig men försökte. Sen la hon körkortet åt sidan och sa att det fick bli imorn, för man behövde en kod för att komma ut på internet. Jag fick dock låna en telefon katalog o sökte på mig själv. Men jag stod inte med. Men så tog tjejen fram en karta. Och jag började titta på den för att se om det va nått ställe som jag kände igen. Jag kom fram till att Odenplan lät mest bekant. Men hur skulle jag komma dit, jag gick ner i tunnelbanan först, men där kom så konstiga tåg och man va tvungen att klättra över ett galler och det va ganska läskigt där. Så jag bestämde mig för att gå. Men nu hade det iaf slutat regna. Sen slog det mig och jag bara skrek ut "jag bor på Kalmarsandsvägen". Så vakna jag!!!!

Nu sitter jag i sängen och har inte fått nått gjort idag. Ska klä på mig och äta lite sen ska jag ta en promenad in till jobbet...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad obehaglig bröm...

Anonym sa...

Alltså...den där drömmen lät riktigt obehaglig! Fast ändå kunde jag inte låta bli att fnissa lite :P