torsdag 11 oktober 2007

ssk!!!

har skickat in mina högskoleansökningar. Har på mig till 1/12 att skicka in alla kompliterande pappaer.

Men en sak stör mig så mycket, varje gång ja säger att ja vill bli ambulanssk så påpekar alltid nån att lönen inte är värd studieskulderna. Har fått höra flera gånger att det inte lönar sig att bli ssk. Men måste man se pengarna i allt? Då skulle fan inte nån jobba i vården! Jag vill jobba på ambulansen för jag tycker om att hjälpa folk som behöver hjälp och jag tycker det verkar vara ett jobb som passar mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Guuud vad jag håller med dig där!

Anonym sa...

Jag känner igen det där. Och sen måste dom flesta alltid påminna en om att det är så OTROOOOLIGT mycket pappersarbete och INGEN patientkontakt när man är SSK. Men det är bara att stå på sig...

Anonym sa...

Jag tror du kommer att bli en kanonbra syrra (eller ambulanssköterska!!) skit i pengarna, huvudsaken är att man gillar sitt jobb!! Tro mej för jag har bara haft pisslöner i mitt liv men haft kul på jobbet (oftast... ;)
Kr