måndag 15 oktober 2007

Rädsla

Den 7 november klockan 8.45 ska jag vara på vårdcentralen!
Usch jag vill inte, men jag måste. Jag är inte rädd för att gå dit, men för vad som kommer hända sen. Jag vet att det kan verka som det men jag är inte helt blåst, det är väl troligtvis en reumatisk sjukdom. Kommer jag få äta medicin resten av livet? Får man bli ambulanssjuksköterska om man har reumatism? Kan man träna bort det? Hur kommer jag se ut om 10-20 år, kommer mina leder klappa ihop totalt? Kommer jag vara en sängliggande krokig gumma redan vid 50?
Det känns nästan som jag inte vill veta!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du bokade tid iaf! Det kommer gå så braaa så!

Anonym sa...

ta det lugnt, mina erfarenheter av att gå till doktorn är att det adrig är så avgörade som man tror,vad han eller hon än säger så kommer inte livet att vändas upp och ner! inte på en gång i alla fall...:P det kommer gå bra!