onsdag 14 november 2007

barn!!!!!

Det här handlar inte om nån speciell person! Men många av mina arbetskamrater kan känna sig lite träffade. Jag frågar "hade du en bra semester?" personen svarar "semester och semester, du vet att passa tre barn är ingen semester!!"
fråga "hade du en bra ledig dag igår?" svar "barnen va ju hemma, det är knappast vad jag kallar ledighet"
Ingen tvingar någon att skaffa barn, varför kan man inte njuta av sin semester om man har sina egna barn med sig? Man kan väl ha en skön ledig dag tillsammans med sina barn? Är det bara jag som tycker det här?? Nej jag vet att Anna tänker exakt lika. Hon har barn där hon jobbar som är där 7-17 varje dag fast föräldrarna är arbetslösa och går hemma...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej du är inte ensam om att tycka så.

Anonym sa...

Håller med dig Lisa! Och barn är ingen självklarhet, vissa kan inte få barn. Så man ska njuta av dom man har =) Det tror jag iofs att alla som har barn gör =)