söndag 18 november 2007

ringmärkning...

igår under middagen såg jag att min syster och hennes sambo hade lika silverringar på höger ringfinger. Spännande... hehe

Sen prata jag och Sara lite om förlovning och förhållande, som dom experter vi är. Jag tycker det är hysteriskt tidigt att flytta ihop när man träffats en månad, man måste se baksidorna på en person innan man kan ta ett sånt beslut. Efter en månad är man fortfarande fnissigt nyförälskad. Vad gör man när det tar slut då, tänk om personen inte va lika underbar när nyförälskelsen sjunkit??

Vidare då till förlovning. Det verkar som folk förlovar sig till höger och vänster. Utan att tänka efter alls. Man ska ju gifta sig om man förlovar sig. Jag och Sara kom fram till att när man förlovar sig ska man börja leta kyrka och tänka på bordsplaceringen. Att ha en ring på vänster ringfinger är som att visa världen att "jag sparar till bröllop och snart kommer inbjudan!". Om man förlovar sig utan att börja planera bröllop så man bara jätte töntig. Förlovning = snart bröllop!

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag håller med.. att förlova sig har blivit en grej.. jag tror ocskå att folk har börjat fråga "vill du förlova dig med mig?" vilket är FEL frågan är vill du gifta dig med mig? och är alltså ett första steg mot giftermål! håller med er till 100%!

Anonym sa...

Jo, jag håller oxå med. Men jag tycker inte att om man är förlovad så MÅSTE man gifta sig inom 1-2 år. Man kan ju vara förlovad ett tag innan =)

Anonym sa...

Emma: Jag håller med, man MÅSTE inte gifta sig om 1-2 år, men man ska iaf ha planer på att gifta sig så fort man får råd/hittat lämplig kyrka/gått klart sin utbildning...eller vad det nu kan vara :)

Anonym sa...

jag håller med om att man kan vara förlovad ett tag men samtidigt vad ger det att vara förlovad i typ sex år? när man är förlovad ska man ju gå och vara fnissig hela tiden och smida planer för den stora dagen. men visst det handlar ju inte om åren och alla får ju göra hur faan det vill men jag kommer att dömma dem ;)
Nej men seriöst visst det är ju inte samma sak med förlovningar som det var förr med lysningar och sånt, det handlar ju kanske mer om att man vill känna en extra samhörighet med den man är tillsammans med, men då tycker jag att man kanske kan hitta andra sätt att göra det. (nu prtar jag alltså om de som inte har planer på att gifta sig eller är förlovade i typ 15 år :P ) bara så ni vet jag är på mitt aggressiva humör idag, inget går ritkigt min väg...

Anonym sa...

håller med också
'vill du förlova dig med mig?'... funny :)