onsdag 28 november 2007

En produktiv dag....

Va trevligt med en ledig dag. Då kan man ta det lungt och vila upp sig. Finns det nån som verkligen har tid med sånt?

Idag studsade jag upp ur sängen klockan 8,30. Kollade tvättstugan och det var ledigt så jag slängde in en tvätt. Jag hade tid på bilfirman 9,30 för däckbyte. Jag gillar det där stället, det gick fort, dom hade gott kaffe, man såg på nyhetmorgon medans dom gjorde det och dessutom var det biligt. Kostade egentligen 250, men han sa fel i telefonen till mig. Så då blev det bara 200. Sen fick man varje däck i en slags påse så jag blev inte alls smutsig när jag bar in däcken i förådet igen. Jag gillar Helins, det är fina människor som jobbar där.

Flyttade över tvätten till torktumlaren och la in en tvätt till i maskinen.

Sen skulle ja tanka, jag avskyr att tanka som ni vet vi det här laget. Och som om mitt tanklock inte va dumt innan så hade det frusit fast idag. Så jag och två anställda på OK stod och fippla med det där låset. Jag gillar OK, det är fina männsikor som jobbar där! Fick iaf upp det där låset till sist och tankade!

Sen skulle jag då som sagt till vårdcentralen för att lämna kompliterande prover. Tänk att nått som tar 2 minuter har 45 minuters väntetid. Helt otroligt! Det var jag och pensionärsklubben som satt där och väntade. Jag lyssnade på två gubbar som satt och skröt om sina sjukdomar. "äh, jag tar inte värktabletter inte!! nej då sånt strunt. Jag står emot smärtan! Men du vet när jag hade förstorad prostat va det jobbigt att pissa....." Det va oundvilkligt att lyssna på dom dessutom, för dom pratade så högt. Jag gillar inte vårdcentralen, för det är så långsama människor som jobbar där!

Sen möte jag Katrin och vi åkte till barkarby. Fast först en sväng hem till mig och hänga tvätten. På IKEA struntade vi i övervåningen och gick direkt på undervåningen. Köpte inte så mycket egentligen. En sänglåda, ett glas (eftersom någon slagit sönder ett), presentsnöre osv. Men jag köpte julklappar till oliver, minna och mormor. Sen tog vi ett varv på Rusta och Skopunkten. Köpte plastkorgar till garderoben och julklapp till Sara. Katrin skulle börja jobba klockan 15 så vi kunde inte stanna i all evighet men vi hann med en lunch på Donken.

Körde hem Katrin och sen hem till mig med grejerna jag köpte i barkarby. Sen körde jag till Willys och storhandlade mat. Blev fyra fulla kassar. Känns som jag har mat för resten av året nu. Köpte julklapp till Joel på Willys. Men tyvärr fanns det inga sånna sparbössor man öppnar med konservöppnare. Jag blev väldigt besviken. När jag kom ut från Willys så snöade det. Hela marken hade blivit vit medans jag var där inne. Då kom julkänslan till mig. Snart är det jul!

Om jag nu skulle ta och städa lite! Ser hemskt ut här! Ska äta lite middag med kanske! Fiskpinnar, mums!

Är det för tidigt för att skriva julkort? Ja känner mig sugen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh jag blir helt inspirerad! Värsta produktiva dagen! I looove! Present till miiig...schpännande!

Har dom slutat med dom braiga sparbössorna på Willys? :(