tisdag 20 november 2007

Snillet spekulerar....

jag är ganska fascinerad av små saker.. som skrift till exemepelt. Vem bestämde att bokstäverna ska se ut som dom gör? Vem spred det över hela landet? Jag tycker det är så coolt. Att man skriver lite krumelurer så fattar nån ändå vad man skriver högst upp i norrland.. Sverige är så stort ju, men dom använder faktiskt samma bokstäver i USA med det ligger på andra sidan atlanten. Är det nån som vet var jag kan läsa om den här utveckligen av språket?

Sen brukar jag fundera på stickning. Vem kom på att om man tar lite garn och två pinnar och så joksar man lite med dom så blir det en tröja ( i mitt fall en halsduk). Vad va det för geni? Och hur spred sig detta?? Vad det kanske samtidigt med språket.

För övrigt messa J mig i lördags och gratulera, blev lite förvånad att han kom ihåg. Sen messa han igår för att höra hur det va med mig och Gunnar och om jag haft en bra helg osv... Blev lite förvånad. Vad vill karln egentligen??

Har faktiskt en ny J nu.. hehe har inte träffat han iofs. Men det skickas en hel del söta sms. Han har så jävla söt dialekt. Han låter exakt som Karl-Petter i bonde söker fru. Hehe.

För att förtydliga gårdagens blogg. Det va inte så att jag menade att Sara köpt äcklig choklad. Jag bara funderade bara över fenomenet!

Nu ska snillet äta flaskpannkaka!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jävligt smart funderingar...

Jag brukar tänka på när jag jobbar hur många personer som skulle bli mätta på ALL mat vi har i min butik...alltså vissa får ju äta typ bara frukt, vissa bara godis och vissa sill...men undra hur många människor man skulle kunna mätta!

Anonym sa...

OMG! jag htar skriftspråket. Jag har haft föreläsningarom hur alla typsnitt i windows kom till gaaah! men iallafall gå till bibblan och fråga där efter en bok omed det innehållet. bibliotek är bäst!