fredag 9 november 2007

lite jobbsnack

Inte nog med att det är pinsamt att förlora körkortet. Om alla på ens arbetsplats får veta det via ett utskick blir det inte mindre pinsamt. Sjuksköterskorna på mitt jobb har hand om hemtjänsten med under kvällar och helger. Nästa helg jobbar en ssk som precis blev av med körkortet. Hon har under den helgen rätt att gå ut i husen och kräva att någon anställd kör henne dit hon ska!! Helt otroligt, tur man inte jobbar!

Mitt vikariat kommer inte bli förlängt, det på gott och ont. Vad som svider hårdast är att det blir en månad som blir mycket svår ekonomisk. Men jag tycker det ska bli skönt att bli timvikarie igen, skönt att hoppa runt lite.. Tycker det är väldigt skoj att jobba natt på kortis. Det är iofs lite ensamt eftersom man är själv nästan hela tiden. Men eftersom det är nya boende hela tiden så lär man sig alltid nått nytt, så som stomipåsar, olika katetrar eller sondmatning. Dessutom finns det mer tid att sitta och gå igenom sånt med en syrra om nätterna. Många säger att de känner sig lite utanför som vikarie, att man aldrig kommer in i nått gäng, men jag håller verkligen inte med. Har istället en massa arbetsgäng man kommer in i... Saknar faktistk lite personalen på kortis, ser dom så sällan..

1 kommentar:

Anonym sa...

Du ville att jag skulle bli bättre på att kommentera din blogg, men jag är ledsen, jag tror inte att jag har så mycket att säga på just det här inlägget...