söndag 25 november 2007

Genier och julklappspanik....

Igår firades att min syster bli lastgammal på tisdag. Hon fyller 30! Det firades i deras lägenhet med en thailandsfest. God mat och trevligt. Alla tog temat på största allvar utom det lilla gäng som kom från gustavsberg. Vi andra hade strandklänningar/saronger. Mamma hade svart byxor och svart tröja, joel hade jeans och svart skjorta, Bosse hade jeans och skjorta. Kul gäng det där! Vad som är lite roligt är att Mias sambos Ronnys familj är vårans familj raka motsats. Vi är så himla tråkiga och svenska. Medans dom är roliga, bord och stolar ska bort direkt efter maten och då ska det dansas. Mamma dansade faktiskt!!!!!!

Undrar hur länge man blir placerad vid barnbordet på deras fester, eller är det ett småsyskonbord kanske! Mia och Annas halvsyskon (13 och 10) är så fruktansvärt jobbiga "vilken är din favoritfilm? "vilken är din favorit författare?" "vilken är din favorit konstnär?". Ok, det är inte deras fel att dom är tråkiga. Deras pappa kommer från stenåldern.

Sov hos Sara inatt, myspys. Vi har ätit mycket god mat idag, mcdonalds. Min mamma har nått hat mot donken som jag verkligen inte förstår. Tydligen sa jag allt jag sa igår, imorse igen. Hur mycket drack jag igår egentligen? Håller jag på att bli en klon av Malin?

Så till min julklappspanik som folk är så chockade över. Ja, jag är stressad jag brukar va färdig vi det här laget, iaf brukar jag veta vad jag ska köpa till alla. Mitt stora problem stavas Oliver och en lagom ful unge i 10årsåldern. (Ne han kan va ganska söt med). Han och jag kommer ofta inte så bra överens, vi blir alltid osams av att spela spel osv, ändå ger vi oss in på det igen sen. Jag vill köpa nått till honom som gör honom riktigt glad, det är svårt kan jag lova. Han önskar sig bara små fotbollsgubbar. Minna däremot blir ju glad för allt, men Oliver han är en svår nöt att knäcka! Om nån har nått tips hör gärna av er!

Sist då, vad är det för genier som skrivit låten här under?? Hur kan den ens bli känd, jag har hört den flera gånger på P3. Sen tycker jag att det är så skoj att dom är maskerade. Står dom inte för att dom kallar alla för vålstäktsmän? Man behöver inte vara nått geni för att se att det ena är Byz och den andra är ena halvan av Snook, sen är det en till jag inte vet vem det är. Och jag gillar inte ens hip hop!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blev jag nyfiken och måste kolla in videon i inlägget under...

Anonym sa...

Hej Hej!
Jasså vi är raka motsatsen, det var roligt att höra :P Hoppas du hittade min blogg trots min usla handstil.
Ha de bra/ Linnea (Ronnys brorsas tjej, blå kjol och svart blus)

Anonym sa...

Jag var också på Thailandsfest i helgen. Det var så otroligt trevligt! Alla var så glada, fint klädda, jättefina tal. Det var både barn och vuxna i alla åldrar. Där var det inga gäster som klagade på att bordsplacering eller att någon var från stenåldern, allt vara bara så otroligt bra! Du skulle ha gått på den festen istället!