torsdag 8 november 2007

Vinterdäck

nu är det dags att byta däck på bilen. Jag och Anna kavlade upp ärmarna och satte fart idag. När vi inte lyckats rubba en mutter på 30 minuter så frågar ja henne om det är dyrt att lämna in bilen för att få dm byta.. hon svara 100 kr/däck brukar det kosta... Hade hon sagt det från början hade jag inte ens försökt... 400 kr kan det ju va värt..

Igår efter jag varit hos läkaren mådde jag inte så bra! Blev faktiskt mer deprimerad. Dom tog massa prover och jag kommer få svar om 3-4 veckor. Då har jag en tid till som jag kommer sova dålig, skoj! Men jag fick iaf en ung trevlig kvinnlig doktor. Louise hette hon! Hon klämde lite på mina händer och ställde massa frågor. Hon sa att antingen är det Rematism Artrit eller så är det bara försvagningar i lederna. Så antingen blir det medicin resten av livet eller så får jag lära mig leva med smärtan. Pest eller kolera alltså. Jag bör undvika att bli kall, försöka äta nyttigt (fet fisk och grönsaker är bra) och försöka träna. Måste bara hitta motivationen igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker 400 låter dyrt för att byta däck, när man kan muta nån händig karl att görat!