måndag 26 januari 2009

en måndag i januari...

Idag efter praktiken tänkte jag va duktig och studera på bibblan, unna mig en stor vaniljlatte, eftersom Sara tipsat om det. Det var otroligt gott till hälften, sen kändes det bara sötsliskigt. Jag ska nog hålla mig till vanlig latte.

Det blev inte så lång pluggning, var för trött och distraherad. Bordet brevid satt en grupp unga kvinnor i min ålder och diskutera, då börja jag fundera på om de plugga till ssk och usk. Men när det säga "det skulle jag be en undersköterska göra!" så förstod jag att det var sjuksköterskor dom skulle bli.

Titt, va äcklig bilden i boken var. Skriver om hjärtat och dess funktioner just nu. Dessutom stod allt på latin på bilden, jävligt iriterande. Jag kan egentligen inte säga vad som är äckligt med den, men det är helt klart motbjudande. Dessutom stirra den här kvinnan på mig från en bok rakt framför mig. Boken heter "I love borås" för er som känner er sugna, men i don't love borås. Speciellt inte om det finns fler som hon där. Imorn har jag halvdag på praktiken, personalen har läkemedelslunch (ett läkemedelesföretag gör reklam för sig själva men för att de ska få komma måste de bjuda på lunch) och sen skulle dom ha möte. Imorn ska jag inte plugga efter praktiken utan jag ska umgås med vänner unga som gamla. Får troligtvis finfint besök av Melwin (knappt en månad) , hans mamma (23 år) och hans pappa (26 år). Det var länge sen vi sågs och den där lille Melwin han känner jag inte alls, så det ska bli spännande och se vad det är för prick.

Nej nu har jag ont i armen! Nu får det vara nog...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Först ett badlakan i badhuset, i bastun och så. Sedan efter duschen vill jag svepa om mig ett fresht och torrt badlakan. (Den andra är ju typ redan jätte blöt och luktar klor) och så en att vira runt håret :)

Anonym sa...

Sv; Ansiktsmask!

Anonym sa...

njaa, det hade nog väckt min pojkvän som låg och sov, städa får jag göra en annan dag i veckan :)

Anonym sa...

åhå, vanilj latte lät ju för gött! :D:D

Anonym sa...

*Sv; Se den! den är bra :) kram*

Anonym sa...

Be dom ta mindre vanilj i nästa gång, har också fått för mycket vanilj och då blir det lite sötsliskigt...iofs gillar ju jag sötslisk men ändå :P