måndag 12 januari 2009

min praktik

har gjort min första dag på praktiken idag. Eftersom det blev så hastigt på så hade jag inte hunnit föreställa mig nått hur det skulle bli, jag hade bara oroat mig för att inte hitta. Men det gick bra tack vare GPS.

Det känns som jag kommer lära mig helt fantastiskt mycke under dessa veckor. Bara idag har jag tagit blodtryck 7-8 gånger, lärt mig ta ekg, fick titta på 2 gånger först, tredje gången började hon kolla mig om jag mindes nått, fjärde gången fick jag sätta det själv med hjälp av min handledare. Sen har jag fått se lite olika äckliga sår.

Jag ska under mina veckor på vårdcentralen få vara med och assistera under mindre kirurgi (typ leverfläckar som ska bort), gå brevid en jourläkare en dag, vara i receptionen en dag, vara på labbet en dag (hihi få sticka), vara med på astmamottagningen och få vara med på diabetesmottagningen. Känns som att jag inte skulle kunnat lära mig så här mycket på någon annanstan. Så va avundsjuka!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du! Jag blir faktiskt lite avis, det låter spännande!! Roligt att du trivs så bra! :)

Anonym sa...

sv: se den!!! ASS BRA

Maggan sa...

Sug åt dej allt du kan!! Det är såå roligt att va på praktik för då får man göra sånt som man sällan (eller aldrig) kommer att få göra när man börjar jobba.....
Tack för snälla ord i min blogg! Du är gullig!! Nä nu ska jag gå och "avjula" här hemma. Jobbade istället för M som vabbade igår. Bra folk som jobbade så det var kul....