fredag 16 januari 2009

praktik del 5

Opperationerna idag blev inställda. Det va trist, ev kanske det blir på måndag. Det enda nya jag fick vad med på idag var att assistera när stygn skulle tas.

Nu när jag har börjat åka buss är det vissa saker som slår mig. Tanter som ställer sig precis vid stolpen bara för att markera att dom ska på först, sånt stör jag mig på. Igår stod det en tant med massa packning, så hon skymde turlistan. Då blir det en sport för mig att tränga mig före henne när väl bussen kommer, bara för att jävlas.

Nått annat som stör mig är att stötdempningen på bussar är så dåligt. Är man kissnödig så är det super jobbigt för varenda liten stöt känns i kroppen.

Nått annat som stör mig är att busschaförer skulle behöva gå en charmkurs, kanske inte alla men 90 % av dom iaf. Idag på väg hem så va det två tjejer som skulle kliva på, så vänder sig den första tjejen om och kysser sin kille "hej då" och ska precis kliva på bussen, då stänger han dörren och kör. Så jävla taskigt. Bara för dom inte va på, på en sekund. Det var ingen lång kyss utan en snabb.

Inga kommentarer: